گزارش جام‌جم درباره غفلت مسئولان از مساله‌های اصلی مردم

سیاسی بازی برای مردم آب و نان نمی شود

معاون اوّل رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما مشکلات را می‌دانیم و قبول داریم که معیشت مردم سخت و توسعه کشور کند شده تصریح کرد: ایران مسیر توسعه را به خوبی دارد طی می‌کند.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۳۹
جهانگیری: معیشت مردم سخت شده است / بیش از 3 میلیون بیکار داریم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری امروز (سه شنبه 19 دی‌ماه) در اوّلین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: هاشمی به لحاظ معرفتی، عالمی روشن بین بود و قرآن در کانون فهم دینی او قرار داشت. هیچ‌گاه از آموختن و تدبیر در آموزه‌های دینی غافل نمی‌شد. از قبل از پیروزی انقلاب تا آخرین روزهای حیات، گروهی داشت که روی قرآن تحقیق می‌کرد.

وی با بیان اینکه هاشمی به لحاظ فرهنگی ایران را عمیقاً می‌شناخت و در اندیشه توسعه ایران بود تصریح کرد: او برای توسعه ایران الگوی خود را امیرکبیر قرار داد و او را سرمشق سازندگی قرار داد. امیرکبیر از قبل از پیروزی انقلاب برای هاشمی سرمشق بود.

جهانگیری، هاشمی را فردی آرمانگرا دانست که آرمانهای بزرگی برای ایران و خودش در ذهن داشت و تصریح کرد: در عین حال واقع بین بود و آرمانگرایی نبود که به واقعیت‌ها توجه نکند. انقلابی جامع بین بود و تا مرز شهادت پیش رفت.لحظه‌ای در راه مبارزه تردید نداشت ولی تمام حرکاتش از جامعیت برخوردار بود.

معاون اوّل رئیس جمهور دشمنی‌های آمریکا علیه ایران را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه آمریکایی‌ها همیشه با ایران مخالف بوده‌اند خاطرنشان کرد: آنها یک ایرانی که در خارج از کشور زندگی می‌کند را به اتهام اینکه یک شناسنامه ایرانی دارد حاضر نشدند به او حساب بانکی بدهند و او را از بسیاری از حقوق طبیعی شهروندی محروم کردند.

وی ادامه داد: می‌گویند شما می‌گویید شاخص‌ها خوب است؛ ولی مردم این را احساس نمی‌کنند. اقتصاد را به ته درّه برده‌اید و ما داریم هنر می‌کنیم که آن را بیرون بیاوریم ولی هنوز ته دره قرار دارد و معلوم است که بهبود را حس نمی‌کنیم.

معاون اوّل رئیس جمهور با بیان اینکه ما بیش از ششصد هفتصد هزار شغل ایجاد کردیم تصریح کرد: با این حال، مشکلات آنقدر عمیق است که بیش از سه میلیون بیکار روی دست ماست.

جهانگیری ادامه داد: قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است. ما دریافتی مستمری بگیران کمیته امداد را افزایش داده‌ایم. کارهای بزرگ و اساسی کشور در این دوره شروع شده. ده‌ها میلیارد دلار منابع خارجی جذب شده و هواپیمای نو وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه میلیاردها دلار منابع از خارجی‌ها گرفتیم تصریح کرد: با افتخار به آمریکایی‌های می‌گوییم اگر از برجام خارج شوید این شما هستید که ضرر می‌کنید و ایرانی‌ها عزا نمی‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها