امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در بازار آزاد یک میلیون و 47۰ هزار تومان قیمتگذاری شد. این در حالی است که به گفته مدیرعامل بانک کارگشایی، تزریق دلار در بازار از سوی بانک مرکزی در کاهش نرخ سکه تاثیر مضاعف داشته است.
کد خبر: ۱۱۱۰۶۶۳
حراج روزانه 10 تا 12هزار سکه در بانک کار گشایی / حباب 200 هزارتومانی در بازار

مسعود سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار جام‌جم آنلاین، برگزاری حراجی‌های اخیر را در کاهش حباب‌ سکه تاثیرگذار دانست و گفت: روزانه 10 تا 12 هزار سکه در حراجی به فروش گذاشته می‌شود که تاثیر بسیاری بر کاهش نرخ آن داشته است و این حراجی‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی اعلام کرد: تا کنون حدود 140 هزار قطعه سکه تمام و نیم بها در حراجی‌های این بانک به فروش رسیده است.

سلیمانی، در مورد علت افزایش نرخ سکه در چند روز گذشته بیان داشت: دلیل اصلی آن موضوع، افزایش قیمت دلار و نیز اونس جهانی طلا طی هفته‌های اخیر بود که در افزایش بهای سکه تاثیر بسیاری داشت؛ در ابتدای حراج نرخ جهانی هر انس طلا 1.250 دلار بود اما در حال حاضر 1300 دلار شده است و این افزایش در بالا رفتن نرخ سکه تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: هدف بانک مرکزی و نیز بانک کارگشایی از برگزاری حراج سکه از بین بردن حباب سکه بود که تا حدی به این هدف نزدیک شده است.

مدیرعامل بانک کارگشایی یادآور شد که حراج سکه در روزهای زوج و از ساعت ۱۴ در بانک کارگشایی برگزار می‌شود و با اعلام آخرین نرخ سکه حراجی ادامه داد: دیروز سکه تمام بهار آزادی با قیمت یک میلیون و 253 و نیم سکه نیز با نرخ 626 هزارو 500 تومان در حراجی به فروش رسیده است. در حراج بسته‌های ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ تایی نیم و تمام سکه به معرض فروش گذاشته می شود.

سلیمانی گفت: طی روزهای اخیر، تزریق دلار در بازار از سوی بانک مرکزی در کاهش نرخ سکه تاثیر مضاعف داشته است.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها