اگر سازمان منافقین را منفورترین چهره در میان مردم ایران بدانیم سخن گزافه‌ای نیست. این سازمان تروریستی با اقدامات تروریستی خود 17هزار نفر از مردم بی‌گناه و مظلوم کشورمان را برای رسیدن به خواسته‌های نامشروع سرکردگان خود به شهادت رساند.
کد خبر: ۱۱۱۰۲۱۵
چتر حمایتی پاریس بر سر تروریست‌ها

همین گروه در پی بروز اغتشاشات اخیر در چند شهر ایران، به گمان این‌که شرایط برای ایجاد ناامنی در کشورمان فراهم است، از آشوبگرانی که هیچ ابایی از آسیب رسانی به اموال عمومی و حتی ریختن خون افراد بی‌گناه ندارند، حمایت کرد. این درحالی است که آنها با کمک کشورهای غربی ازجمله پاریس که به آنها پناه داده همچنان تحرکات تروریستی خود را پی می گیرند.

فرانسویان در طول یکی دو سال گذشته در ادبیات شفاهی خود سخن از بهبود روابط سیاسی و اقتصادی خود با ایران به میان آورده‌اند، اما اقدامات مقام‌های سیاسی این کشور ‌تنها باعث افزایش فعالیت‌های خرابکارانه در ایران می‌شود.

در تازه‌ترین موضع‌گیری‌ها در حمایت از تروریسم، اولیویه گوون، معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه درباره موضع کشورش در قبال اعتراضات داخلی در ایران گفت: «مقام‌های فرانسه با دقت تحولات ایران را پیگیری می‌کنند. حق اعتراض آزادانه و همچنین برخورداری از جریان آزاد اطلاعات از حقوق اساسی است. فرانسه نگرانی خود را نسبت به شمار قابل توجه قربانیان و دستگیرشدگان این حوادث نیز ابراز می‌دارد. این موضوعات و به‌طور کلی موضوع احترام به حقوق بشر، در قلب گفت‌وگوها و مراودات ما با مقام‌های ایرانی در هفته‌های پیش رو خواهد بود.»

علاوه بر این خبرهای رسمی نیز حاکی از قطعیت تعویق سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران بود که ظاهرا در حمایت از اغتشاشگران صورت گرفت. این درحالی است که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور جوان فرانسه در ماه‌های آینده قصد سفر به ایران را دارد، اما در عین حال مواضع او در حمایت از منافقین و آشوبگران روشن است و ید طولایی نیز در اتهام زنی به ایران در حوزه حقوق بشر دارد. در تازه‌ترین اظهارنظرها مکرون به دفاع ازمنافق پرداخته که نشان می‌دهد الیزه همچنان بر موضع ضدایرانی‌اش پای می‌فشارد.

در رابطه با موضع پاریس محمدصادق کوشکی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی به خبرنگار جام‌جم می‌گوید: دیدار با مقامات خارجی وقتی مفید است که نتیجه آن افزون به حفاظت و حراست از امنیت و منافع ملی کشور باشد. در غیر این صورت دیدارهای از نوع دکوری و ویترینی منتج به ضربه زدن به منافع کشور خواهد شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که دلایلی وجود دارد که سفر امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه به ایران برای کشورمان زیانبار خواهد بود، افزود: مکرون در دیدار با سعودی‌ها رسما از عربستان در برابر جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد. از سویی دیگر تلاش مکرون برای مقابله با توان موشکی و نابودی توان دفاعی ماست. همچنین دخالت آشکار و صریح او در امور داخلی ایران و حمایت او از آشوبگران مبین این مساله است که حضور وی در ایران به منافع کشورمان آسیب خواهد رساند.

کوشکی با بیان این که مسئولان سیاست خارجی ما برای حمایت از امنیت و منافع ملی ایران باید دعوت خود از مکرون را پس بگیرند، خاطرنشان کرد: شرط حضور او در ایران منوط به عذرخواهی رفتارهای گذشته در برابر کشورمان و اصلاح خطاهای گذشته است . در غیر این صورت دیدار مکرون از ایران نه‌تنها تاثیری مثبت بر امنیت و منافع ملی ما نخواهد داشت، بلکه اهانت آشکار به کشور و ملت و دولت ایران است.

فتاح غلامی - سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها