بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی در روز شنبه هوای استان تهران نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.
کد خبر: ۱۱۰۹۸۹۱
از روز شنبه سامانه باد و باران در پایتخت
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سازمان هواشناسی، بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی روز پنج شنبه استان تهران صاف تا کمی ابری و غبار محلی و در روز جمعه کمی ابری و غبار صبگاهی اوایل شب افزایش ابر و گاهی وزش باد و همچنین روز شنبه نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.
همچنین پیش بینی های صورت گرفته در غالب مناطق کشور جو پایداری حاکم و در غالب مناطق کشور با افزایش نسبی دما همراه پیش بینی شده و در شهرهای صنعتی از جمله تهران، اصفهان و مشهد افزایش غلظت آلاینده ها دور از انتظار نخواهد بود.
لازم به ذکر است از اواخر روز پنج شنبه و اوایل روز جمعه به دلیل افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور های همچون عراق و شمال عربستان و خیزش گرد و خاک در این مناطق، احتمال پدیده گرد و خاک در نوار مرزی جنوب غرب و غرب کشور وجود دارد. در این روز بتدریج سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و برای مناطقی از جنوب غرب و غرب افزایش ابر و بارش پراکنده باران که سبب فرونشینی گردو خاک شده و در مناطق مرتفع بارش برف پیش بینی می شود.
روز شنبه دامنه فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر نیمه غربی کشور، بتدریج بخش های از مرکز و دامنه های جنوبی البرز را فرا گرفته و سبب بارش باران و برف، وزش باد و کاهش دما در این مناطق میگردد، همچنین از بعدازظهر شنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، دراستان های ساحلی دریای خزر افزایش ابر، بارش باران، وزش باد و کاهش دما و در ارتفاعات و مناطق کوهپایه ای البرز بارش برف رخ می دهد.
این سامانه از اواخر روز شنبه احتمالا شمال شرق کشور را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
امروز هم بخش های مرکزی و جنوبی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج پیش بینی شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها