آنتالیا دومین شهر ساحلی مدیترانه ای ترکیه که در امتداد ساحلی به طول 657 کیلومتر و بنادر و آثار باستانی مختلف مانند کاله ایچی، آبشار کورشونلی، و پلاژهای کنیالتی قراردارد که برخی از آنها مانند زانتوس در آثار یونسکو ثبت جهانی شده اند.
کد خبر: ۱۱۰۹۸۳۲
تور آنتالیا نوروز 97 را از همین حالا با قیمت مناسب رزرو کنید

اگر شما به شهر قونیه رفته باشید میتوانید با فاصله کمی به آنتالیا که درجنوب قونیه قرار دارد سفر کنید یا از شهر آلانیا که در شرق آنتالیا قرار دارد و همچنین شهر مرسین که افراد ثروتمند ترکیه در آن خانه های مجلل برای بدور بودن از شلوغی شهر ساخته اند به انتالیا سفر کنید.

اکثرا ایرانیها که با تور آنتالیا به این شهر سفر میکنند حتما به خیابان میگروس برای خرید سر میزنند و در ساحل های زیبایی که برای لذت بردن از تفریحات آبی وجود دارد مانند ساحل لارا و کنیالتی به گشت گذار مشغول می شوند.

شما می توانید از فرودگاه اسپارتا با طی کردن مسافت 140 کیلومتری به شهر ساحلی آنتالیا برسید یا از فرودگاه نزدیکتر آنتالیا که در 10 کیلومتری شمال شرق آنتالیا قراردارد به این شهر وارد شوید که ظرفیت این فرودگاه 35 میلیون مسافر در سال است که پس از فرودگاه استانبول دومین فرودگاه ترکیه است.

همواره در عید نوروز مسافران زیادی از ایران در جستجو بهترین آژانس مسافرتی برای رزرو تور آنتالیا نوروز 97 می باشند.

لست تورز سایت جامع گردشگری میباشد که ارائه کننده تورهای مسافرتی خارجی و داخلی از بهترین آژانس های مسافرتی تهران و همچنین تور لحظه آخری آنتالیا می باشد.

پس اگر قصد سفر به تور آنتالیا را دارید با خیال راحت از آژانسهای مجری و کارگزار تور آنتالیا در سایت لست تورز بازدید نمائید.

جاهای دیدنی و تفریحات آنتالیا:
پارک آبی آکوالند، پارک دلفین سیا لانیا، رودخانه کوپرچای، شهر باستانی آک سکی آنتالیا-قایق سواری، چتربازی، اسکی روی آب، حمام رومی ها، آمفی تئاتر آسپندوس، غار دامالاش، پارک ملی، موزه باستان شناسی، شهر باستانی الیمپس، پارک کارالیولو، مینی سیتی، ترمسوس مسجد محمد پاشا،مسجد مراد پاشا، توتک تپه بخشی از دیدنیهای آنتالیا می باشد.

لست تورز پیشنهاد بازدید از بندر کاله ایجی که باز مانده از دوران سلجوغی است را به شما می دهد که دو ساحل پرطرفدار لارا و کنی آلتی را داراست همچنین مسجد محمد پاشا و برج ساعت در میدان کاله کاپیسی و منار شکسته از آثار دیدنی این بندر می باشد.

پارک کارالی اوغلو از بهترین پارکهای آنتالیا در جنوب این بندر قرار دارد و دارای مسجمه معروف کارگر و پسرش میباشد و شما میتوانید از رستوران و کافی شاپ های این پارک لذت ببرید. در 18 کیلومتری آنتالیا شهر آب یا پرکه که شهر باستانی با قدمت 1500 سال می باشد قرار دارد همچنین از جاذبه های دیگر آنتالیا دره عمیق پلداربه طول 14 کیلومتر و ارتفاع 400 متر با انواع رستورانهای دریایی می باشد.

اگر علاقمند به دیدن آبشار هستید به سمت بوردور در 28 کیلومتری آنتالیا بروید و آبشار دودن را که از چشمه های پینار باشی سرچشمه می گیرد را تماشا کنید غار160 هزار ساله کارائین در ۳۰ کیلومتری شهر ساحلی آنتالیا نزدیک کوه چان مقصد گردشگران مشتاق آثار کهن و باستانی آنتالیا است.

اکثر دوستداران تفریحات آبی به رودخانه ماناوگات که از کوه طرس سرچشمه میگیرید و آبشار زیبای به همین نام دارد می روند.

مناطق ساحلی آنتالیا:
آنتالیا یک شهر ساحلی با سه منطقه لارا-کمر-بلک می باشد.

منطقه لارا:اصلی ترین منطقه تفریحی آنتالیا با ساحلی پهناور و هتل های لوکس و نزدیکترین منطقه به شهر آنتالیا در فاصله 6 کیلومتری با انواع تفریحات آبی و رستوران های که غذاهای لذید سرو می کنند.

منطقه کمر: در نزدیکی کوه های توروس و 42 کیلومتری شهر آنتالیا با انواع تفریحات و هتلهای لاکچری می باشد.

منطقه بلک:تفریحات آبی وزمین گلف و ساحل شنی آک دنیز و تفریحات رفتینگ،گلف،پاراگلایدر از مشخصه های توریستی منطقه بلک در 30 کیلومتر شهر آنتالیا می باشد.

حمل و نقل در آنتالیا:
شما در سفر به آنتالیا برای حمل ونقل زمینی با بودن امکانات زیاد مانند اتوبوس و مینی بوس که با آنتالیا کارت Antalyakart وشارژ آن براحتی میتوانید به هر نقطه شهر بروید البته اتوبوس های دریایی فقط در مسیر آنتالیا به کمر کار می کنند. در آنتالیا وسیله مانند ون مسافربری نیز موجود است که به آن دالموس می گویند.

کرایه دالموس ها کمی پائین تر راز اتوبوس و مینی بوس است و تقریبا 1600 تومان و کرایه اتوبوس و مینی بوس 2200 تومان میباشد وسیله دیگر حمل نقل در آنتالیا تراموا برقی و تاکسی زرد رنگ است.

غذاهای لذید آنتالیا:
شهر ساحل مدیترانه آنتالیا با تنوع غذایی زیادی مانند کباب ساج،کباب تنوری،بورک و کوله، لابا، شاکشوکا و انواع سالادهای گیاهی و سالاد مخصوص پیاز از گردشگران آنتالیا پذیرایی می نماید.

برای لذت بردن از غذاهای ترکی فقط به یک تور آنتالیا نیاز دارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها