مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرد: ایران به تعهدات هسته‌ای خود عمل کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۷۹۴۰
تائید دوباره پایبندی ایران به برجام از سوی آژانس

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی درباره دستاوردها و اقدامات مهم این نهاد در سال 2017 نوشت آژانس بین المللی انرژی اتمی اجرای تعهدات هسته ای ایران را بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به شکل مستمر نظارت و تایید کرد.

یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش های فصلی خود به شورای حکام آژانس تایید کرد ایران به تعهدات هسته ای اش اعمل کرده است.

بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به بازرسی از تاسیسات در ایران ادامه داده اند، صدها نمونه محیطی برداشته شده است و فعالیت هایی را با پشتیبانی فناوری های پیشرفته از جمله جمع آوری اطلاعات و سامانه های فراوری به انجام رسانده اند.

در ادامه این گزارش آمده است آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره با دقت تحولات در برنامه هسته ای جمهوری دموکراتیک خلق کره را زیرنظر داشته و آمانو ، این برنامه را امسال یک موضوع مورد نگرانی جدی برشمرده است.

آمانو پس از آزمایش هسته ای کره شمالی در سوم سپتامبر در نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد از کره شمالی خواست به تعهداتش بر اساس قطعنامه های مرتبط شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبند باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها