ضرغامی در نماز جمعه تهران مطرح کرد:

شروط موسوی برای صحبت در تلویزیون

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تجمعات و اغتشاشات در سال 88 خاطرنشان کرد: در آن زمان به بنده می‌گفتند که به آقای موسوی تریبون دهید تا صحبت‌های خود را از صدا و سیما عنوان کند. بنده هم آن زمان در صحبتی که با آقای موسوی داشتم گفتم هیچ مانعی برای صحبت شما از تریبون تلویزیون وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۲۴
شروط موسوی برای صحبت در تلویزیون

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، عزت‌الله ضرغامی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران افزود: به او گفتم اگر سخنان شما در راستای جمع کردن این کشتارها و تجمعات خیابانی است، هیچ ایرادی وجود ندارد. مگر نوار ضبط شده آقای کروبی غیر از این بود که تمام محتویات آن خلاف قانون بود؟ و او هم عنوان کرد تا همه این سخنان پخش نشود بنده اجازه پخش نمی‌دهم. ما دیدیم تمام این سخنان خلاف صریح قانون انتخابات بود. ولی در هر صورت به خاطر جلوگیری از بهانه دادن دست اینها ما آن را پخش کردیم اما میرحسین موسوی این را هم قبول نکرد که صحبت‌های او به صورت ضبط شده پخش شود و یا همراه با مجری مقابل دوربین قرار گیرد چرا که معلوم بود او چه می‌خواهد بگوید.با یک جستجوی ساده در اینترنت و دیدن بیانیه فتنه‌گران خواهیم دید آنها چه کردند و چه می‌خواستند. برخی شاید یادشان رفته که هنوز هم می‌گویند انتخابات باطل است و بعد هم آن زمان گفتند همه به خیابان‌ها بریزید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر همین اساس اضافه کرد:‌ محور عملکرد کسانی که در آن زمان به خیابان‌ها ریختند همه در جهت برهم زدن آرامش عمومی بود. مگر نه اینکه در انتخابات سال 92 با اختلاف 300 رای رقبا به برنده انتخاباتی تبریک گفتند؟ این نشان می‌دهد که اصلا انتخابات را قبول نداشتند. اینکه افراد با چه انگیزه‌ای چنین کارهایی انجام می‌دادند حائز اهمیت است چرا که آنها به هیچ وجه تقلب را قبول نداشتند اما می‌خواستند قدرت از دست آنها خارج نشود و حاضر شدند به بهانه براندازی هم که شده به خیابان‌ها بریزند تا به اهداف خود دست یابند.

ضرغامی همچنین عنوان کرد:‌ ماهیت فتنه آن است که حق و باطل با هم مخلوط می‌شوند فتنه از دور فریبنده است. وقتی رد شد و عبور کرد تازه چهره تخریبی و منفور آن روشن می‌شود.

وی همچنین با تشریح معنا و مفهوم فتنه یادآور شد: فتنه یعنی خواص بی‌بصیرت وقتی که به میدان آمدند یا سکوت بی‌جا کردند مردم به تردید افتادند و برخی حاضر شدند تا براندازی نظام هم پیش بروند ولی باید توجه کرد در این شرایط تنها راه عبور از فتنه حرکت کردن در کنار رهبری و حمایت از اوست چرا که در آن زمانی که هر کسی مردم را به سمتی می‌برد تنها هدایت کننده و راه روشن رهبری است.

«در سال 88 متاسفانه مدعیان حقوق بشر سقوط کرده بودند و در مقابل پخش برخی برنامه‌ها هیچ واکنشی نمی‌دادند. کسی نمی‌تواند در جهت تخریب و ضربه زدن به امنیت مردم برنامه داشته باشد. لذا همه آنها دست به دست هم داده بودند تا انقلاب را نابود کنند. لذا باید به رهبری نگاه می‌کردیم تا فتنه برداشته شود».

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین افزود: امروز کسانی که برخی امور را شبیه فتنه‌های جدید می‌بینند بدانند که اگر گرد و خاک و نگرانی وجود دارد حرف‌شان چیست.

ضرغامی با بیان اینکه 9 دی نشان داد که مردم در صحنه‌اند و از دین و دستاوردهای انقلاب‌شان حمایت می‌کنند، گفت: امروز اگر مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی برایشان به وجود می‌آید و صدای آنها بلند شده است به هیچ وجه نباید مورد تقبیح رسانه‌های خارجی شوند چرا که آنها با اصل نظام هیچ مشکلی ندارند.

وی تصریح کرد: مردم گله زیاد دارند و نسبت به مواردی چون فقر، بیکاری، گرانی، تورم و رکود ناراضی هستند. اما اگر جایی هم نسبت به این موارد اعتراض کردند همانند تجمعاتی که سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری دارند را نباید سیاسی و یا تجمعات ضدانقلاب تلقی کرد چرا که اینها عموما به دنبال سرمایه بر باد رفته خود تجمع می‌کنند و پیگیر پولشان هستند.

ضرغامی گفت: اینها همان مردمانی هستند که 9 دی و 22 بهمن به میدان آمدند. اینها خود صاحبان انقلاب هستند و همان مردمی هستند که مشکلات اقتصادی دارند. لذا باید با هوشیاری مسئولان این مشکلات مرتفع شود و از جمله مواردی است که قابل توجه است. لذا در این زمینه نباید به حرف ضد انقلاب‌ و دشمنان توجه کرد چرا که آنها سعی می‌کنند موارد دیگری را به مردم تحمیل کنند. اما بدانند که مردم هوشیارتر از این هستند که گول این حرف‌ها را بخورند. این اعتراضات حق مردم است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همین رابطه یادآور شد: خیال نکنند که اگر اعتراضاتی وجود دارد با نیت برخورد با نظام است. هرگز اینگونه نیست. اگر هم مشکلی در کشور وجود دارد و نسبت به نهادها و برخی دستگاه‌ها صورت می‌گیرد آدم‌ها و نهادها که معادل کل نظام نیستند. اگر لازم است که اشکالات کشور به درستی گفته شود و در راستای اصلاح سازنده انجام می‌گیرد دشمن از آنها و از حق به باطل تعبیر اشتباه نکنند.

ضرغامی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: اما زمانی که مردم و برخی وارد میدان می‌شوند و مشکلات خود را بیان می‌کنند نباید این تعبیر شود که کل نظام زیر سؤال می‌رود اصلا اینطور نیست. حضور مردم در حماسه‌هایی چون 9 دی نشاندهنده حضور بابصیرت مردم در حمایت از انقلاب و نظام بود و انقلاب را بیمه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها