رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن بیکار نمی نشیند گفت: بعد از این توطئه مذهبی، توطئه قومی شکل گرفت. مسئله اقلیم کردستان عراق توطئه کمی نبود؛ هرچند در آنجا تقلب‌های سنگینی شکل گرفت.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۳۰
بعد از توطئه مذهبی، توطئه قومی شکل گرفت

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سرلشکر محمد باقری صبح امروز در همایش دانشگاه در تراز انقلاب که به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه امام حسین برگزار شد، گفت: واقعیتی که وجود دارد این است که شکل‌گیری انقلاب اسلامی و حوادث پس از آن حاصل یک اندیشه و نظریه‌ای است که در طول حیات روحانیت و بزرگان شیعه شکل گرفته و در اندیشه و تفکر امام نقش بسته است و تحقق یافت.

وی ادامه داد: با انقلاب صنعتی و اکتشاف سرزمین‌های جدید و شکل‌دهی به حکومت‌ها و تصرف‌ها منابع‌ و شکل‌دهی به دانش براساس اهداف و امیال‌ خود، مسیری را ایجاد کرده بودند که فقط عده‌ای در قدرت باشد و رهبری جهان بر آنها تضمین شده باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما به عنوان یک کشور جهان سوم مجموعه‌ای بودیم که رسما تحت استعمار قرار گرفتیم یا حداقل با داشتن یک حکومت واسط، عمل‌گر نیات قدرت‌های جهانی بودیم، تصریح کرد: در این میان اندیشه‌ای در ذهن امام وجود داشته است و در یک دوره زمانی در میان شاگردانش توسعه یافته و روحانیت معظم و مردم توانسته‌اند انقلاب اسلامی را شکل دهند.

سردار باقری با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجودی نبوده که براساس مطالعه اجتماعی طبقه متوسط شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی حاصل تلاش چند صد ساله روحانیت پیشرو و اندیشه امام بوده است. هدف و مسیر و مبدا و غایت دارد و نظریه‌پردازی شده است، مدیران و شاگردانی را تربیت کرده و انقلاب اسلامی را شکل داده و توانسته این حکومت را از چنگال استثمار رها کند و این کشور را در دست بگیرد و طلایه‌دار یک حرکت بزرگ در جهان شود.

وی با اشاره به توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی گفت: بعد از انقلاب اسلامی دشمن احساس عقب‌ ماندگی کرد و در جبهه خود اندیشه‌ ورزی و توطئه‌ های زیادی را طراحی کرده است که در راس آنها تهاجم به ایران بوده است. دشمن طراحی‌هایش را به منصه ظهور رسانده و تهاجم امنیتی و نظامی را شکل داد که حاصلش هشت سال دفاع مقدس بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اگر به ماه‌های ابتدایی دفاع مقدس نگاه کنید، نیروهای دفاعی ما تلاش کردند براساس الگوهای فراگرفته از غرب دربرابر این تهاجم بایستند ولی به صورت مکرر با ناکامی روبه‌رو شدند.

سردار باقری با بیان اینکه با اتکا به قدرت الهی و باور به جمله جادویی «ما می‌توانیم»، دفاع مقدسی از حرکتِ نفر شکل گرفته و یگان را ایجاد کرده و از این میدان پیروز بیرون آمدیم، افزود: در دفاع مقدس نظریات عمیقی نفهته است که در سینه فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس وجود دارد. کربلای چهار و والفجر هشت خود اندیشه دارد. کدام معیار مادی و آموزه نظامی این عملیات‌ها را تجویز می‌کرده است. پس از عملیات والفجر هشت فرماندهان مصر رودخانه عملیات را دیدند و گفتند عبور از آن رودخانه با آموزه‌های نظامی نمی‌خواند.

وی با بیان اینکه پس از دفاع مقدس دشمنان کوتاه نیامدند و توطئه ها ادامه دارد، یادآور شد: دشمنان فکر کرده و جهان اسلام را بررسی و نقاط ضعف آن را پیدا کردند. گفتند تفاوت حداقلی جهان تشیع و تسنن را می‌توان به عنوان شکاف استفاده کرد. عمل و اندیشه تفکیری به راحتی به وجود نیامده است و کار و اندیشه و مطالعه و عمل عالمانه در جبهه کفر صورت گرفته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسئله با تاکید بر اینکه بعد از جنگ ۳۳ روزه، سیدحسن نصرالله برترین و معروف‌ترین فرد جهان اسلام و عرب بود ولی با حوادث میان شیعه و سنی، رتبه او به شدت افول کرد، بیان کرد: جبهه کفر در این باره مطالعه و بررسی کرد. توطئه‌ای شکل گرفت و عراق و سوریه را در نوردید و در حال فراگیری بود. در مقابل، جبهه مقاومت توسعه یافت و توانست در مقابل جبهه کفر بایستد و پیروز شود. آیا دشمن بیکار می‌ماند؟ خیر. بعد از این توطئه مذهبی، توطئه قومی شکل گرفت. مسئله اقلیم کردستان عراق توطئه کمی نبود. هرچند در آنجا تقلب‌های سنگینی شکل گرفت ولی چنان رفتار کردند که اقبال‌هایی در کردستان عراق و اقبال‌های ضعیفی در دیگر کشورها شکل گرفت ولی اندیشه جبهه حق مقابل آن ایستاد.

سردار باقری اضافه کرد: جبهه حق و باطل در نبرد اندیشه‌ای قرار دارند و اگر در این عرصه کوتاهی کنیم، حتما شکست کلانی خواهیم خورد که حاصل تلاش چندین قرن روحانیت و مردم شیعه و همه شهیدان را برباد می‌دهد و برای قرون دیگر چنین اتفاقی تکرار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در همه عرصه‌های انسانی، پزشکی، فنی و صنعتی، چنین نبردی وجود دارد، گفت: اگر ملت ایران سربلندی و امنیت دارد حاصل دستیابی به بازدارندگی راهبردی است. این بازدارندگی است که دشمن به این نتیجه قطعی می‌رسد هزینه‌های قطعی آن قابل قیاس با هزینه‌های آن نیست ولی این بازدارندگی دائمی است؟ خیر. بازدارندگی پویاست. جبهه باطل دائما در تلاش است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: من سخنرانی مسئولان امریکایی را در مراکز پژوهشی یا صنعتی و دفاعی را مطالعه کردم به صورتی سخن می گویند گویا آنها در شب عملیات هستند و جهان مقابل آنها ایستاده است. گویی در مقابل سخن ما تنها آیات و روایات را ندارد. برآوردها نشان می‌دهد ظرف چند ماه میزان علم موجود از ابتدای بشریت دو برابر می‌شود. با این سرعت نجومی و چشم‌گیر دشمن در حال توسعه است و ما داعیه پیروزی حق بر باطل و برتر بودن را داریم و این می‌طلبد در این مسیر کوتاهی نکنیم و لحظه‌ای را از دست ندهیم و لوازم پیشرفت را تمهید کنیم.

سردار باقری با بیان اینکه رهبری در عبارت‌های مختلف به قدرت عملی به عنوان کلید برتری توجه کرده‌اند و میزان توجه ایشان به صورت علنی و غیرعلنی قابل توجه است، اظهار داشت: مسئله مرزشکنی دانش، نهضت جنبش نرم‌افزاری، اکتفا نکردن به فرهنگ ترجمه منابع دیگران، توجه و عنایت مسئولان به اندیشه‌های خلاقانه، تلاش جهادی برای تبدیل شدن به قطب علم و فناوری و ایجاد منظومه و... تنها بخشی ازکلیدواژه‌های رهبری است.

وی افزود: همانطور که از سپاه به عنوان پرچمدار انقلاب اسلامی انتظار می‌رود خوشبختانه دیدیم طرحی در دانشگاه امام حسین تهیه شده است تا این دانشگاه به عنوان دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی برسد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مسئله اساسی ما نیروی انسانی و تربیت محققین و حرکت به سمت تربیت نظریه‌پردازان انقلاب اسلامی و تربیت کادرسازی انقلاب اسلامی کلیدی است، تصریح کرد: از آن زمانی که تصمیم می‌گیریم فردی را جذب کنیم تا تربیت و آموزش وی، مسئله‌های اساسی هستند. این موضوع و رسیدن به آن تراز نیاز به نقشه جامع علمی دارد که دانشگاه امام حسین برای این کار نقشه‌ای را تهیه کرده است.

سردار باقری با بیان اینکه باید تاسف بخوریم که در مدیریت دانش در دفاع مقدس حاصل چندانی نداشتیم، خاطرنشان کرد: چه مقدار از تجربیات و عملکردهای موفق یا شکست خورده در دفاع مقدس یا دفاع از حریم اهل بیت مورد بررسی و استفاده قرار گرفته است. چه مقدار از تجربیات سپاه در مقابل تروریست‌ها برای ناامنی‌ها تدوین شده است. چه مقدار از تجربیات سپاه قدس در انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در دفاع مقدس شجاع‌ترین و آگاه‌ترین فرد به عنوان مدیر و فرمانده انتخاب می‌شد و در شرایط کنونی نیز باید همینطور باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: گام برداشتن در جهاد علمی گام برداشتن در مسیر بزرگی است و کمتر از جهاد نظامی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها