رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در گفت و گو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

اختلاف قیمت منسوجات طلا در واحدهای صنفی

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران درباره اختلاف قیمت منسوجات طلا در واحدهای صنفی گفت: کیفیت ساخت و کارخانه های مختلف سازنده طلا و نیز سفارشی بودن آن در قیمت نهایی تاثیرگذار است.
کد خبر: ۱۱۰۵۵۵۴
اختلاف قیمت منسوجات طلا در واحدهای صنفی

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین درباره تفاوت قیمت و روش محاسبه نرخ طلا در واحدهای صنفی مختلف اظهار داشت: منسوجات طلا را کارخانه های متفاوت می‌سازند که عیار همگی یکسان است اما در کیفیت ساخت متفاوت هستند بنابراین ممکن است در واحدهای متفاوت مقداری اختلاف قیمت وجود داشته باشد،

وی گفت: بازرسی از وظایف مهم اتحادیه‌ها است و هر اتحادیه در هر صنفی یک تیم بازرسی دارد که به صورت مداوم واحدهای صنفی را کنترل می‌کنند؛ بازرسین اتحادیه طلا جواهر نیز عیار طلا، کیفیت کالا و قوانین جاری اداره اماکن را مورد کنترل و بازرسی قرار می دهند.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران بیان کرد: در حال حاضر اجرت ساخت هر گرم طلا از حداقل 5 هزارتومان شروع می ‌شود و حداکثری نمی‌توان برای آن مشخص کرد زیراکه نرخ اجرت کار نسبت به سفارش و نیز کار دست در منسوجات مختلف متفاوت است.

کشتی‌آرای درباره چگونگی نحوه محاسبه نرخ طلا ادامه داد: هر فاکتور از 4عامل قیمت تشکیل می‌شود، قیمت روز هرگرم طلا، اجرت هر گرم، 9درصد مالیات بر ارزش افزوده و 7درصد سود مغازه دار؛ قیمت روز هرگرم طلای 18 عیار با اجرت هر گرم جمع و در وزن کل طلا ضرب می شود سپس به حاصل‌ آن 7 درصد سود و 9درصد مالیات نیز اضافه می‌شود، در نهایت قیمت نهایی طلا و فاکتور آن مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: خریداران از واحد صنفی مورد نظر تمامی موارد در فاکتور را سوال کنند و فروشنده در تمامی موارد پاسخگو خواهد بود، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، خریداران می‌توانند به واحد رسیدگی به شکایات در اتحادیه طلا و جواهر مراجعه کنند.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها