کارشناس مسایل هسته‌ای در گفت‌و‌ گو با جام جم آنلاین مطرح کرد

سوالی که خبرنگاران از نیکی هیلی نپرسیدند / هیچ محدودیت موشکی برای ایران متصور نیست

کارشناس مسایل هسته ای مجموعه اظهارات مقامات کاخ سفید در خصوص موضوعات دفاعی را بی اساس خواند و گفت: به دولت آمریکا پیشنهاد می کنیم یک نمایشگاه از ادوات نظامی ارسالی خود به یمن در راستای حمایت از ارتش سعودی دایر کنند تا خبرنگاران با انواع بمب هایی که با هواپیماهای آمریکایی بر سر مردم یمن می ریزند، آشنا شوند.
کد خبر: ۱۱۰۴۱۷۵
سوالی که خبرنگاران از نیکی هیلی نپرسیدند / هیچ محدودیت موشکی برای ایران متصور نیست

حسن بهشتی پور در گفت و گو با جام جم آنلاین در واکنش به ادعای نیکی هیلی نماینده سازمان ملل مبنی بر ایرانی بودن موشک شلیک شده یمن به سوی عربستان افزود: در همان مقطع که موشک یمن بسوی فرودگاه ملک خالد ریاض شلیک شد رسانه های آمریکایی – سعودی با تبلیغات گسترده ادعا کردند این موشک قبل از اصابت روی هوا توسط سپر موشکی ما منهدم شده است.

وی با زیر سئوال بردن کنفراس خبری که در آن نماینده آمریکا بقایای یک موشک را به نمایش گذاشت و مدعی شد ساخت ایران است، تصریح کرد: اگر این موشک واقعا مورد هدف قرار گرفته است پس خانم هیلی از بقایای کدام موشک در پنتاگون رونمایی کرد و بنده تعجب می کنم چطور خبرنگاران در این خصوص از وی سئوال نکردند. بر همین اساس شواهدی که آمریکا برای اثبات دخالت ایران در یمن جمع آوری کرده بود اولا ساختگی و در درجه دوم کاملا یکجانبه گرایانه محسوب می شود.

این کارشناس مسایل سیاسی - هسته ای در ادامه خاطر نشان کرد: آمریکا در دو سال گذشته بیشترین کمک تسلیحاتی را به ائتلاف سعودی در تجاوز به یمن صورت داده و حال سئوال اینجاست، آیا دولت آمریکا حاضر است جنگنده ها و هواپیماهای جاسوسی که شبانه روز با هدف نابودی مردم یمن بر فراز این کشور جولان می دهند را به جهان معرفی کند؟! لذا ما پیشنهاد می دهیم برای اینکه مشخص شود چه کسی در یمن مداخله گر است، نمایشگاه جنگ افزارهای آمریکا در پنتاگون دایر کنند تا خبرنگاران با تجهیزات کشتار جمعی ساخت آمریکا بیشتر آشنا شوند.

بهشتی پور درباره فرضیه مضحک ارسال سلاح به یمن و حمایت تسلیحاتی تهران از انصارالله که دایما توسط ریاض و واشنگتن مطرح می شود، یادآور شد: امروز سعودی ها و نیروهای متجاوز ائتلاف در یمن ادعا دارند از زمین و آسمان مرزها را به سوی مردم یمن بسته اند حال ما از آنها سئوال می کنیم؛ مردمی که در یمن با وبا و دیفتری و انواع بیماری های واگیر دست به گریبان هستند از کدامین کانال موشکی هایی با آن حجم بزرگ به دستشان رسیده و آن را بسوی عربستان شلیک می کنند؟

وی علت فرافکنی های مقامات ریاض – واشنگتن در بحث یمن را سرپوش گذاشتن بر ناکامی های منطقه ای خود دانست و افزود: اظهارات دولت آمریکا صرفا در جهت دلجویی عربستان بواسطه شکست های پی در پی در یمن و کل منطقه از سیاست های متوازن جمهوری اسلامی ایران مطرح می شود و فاقد مبنای حقوقی است کما اینکه به فاصله چند ساعت از نمایش خبری هیلی که در آن یک موشک به زعم آنها ایرانی نشان داده شد توسط نماینده سازمان ملل رد شد.

از بهشتی پور در رابطه با دیگر ادعای هیلی مبنی بر نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت توسط ایران سوال کردیم که وی در پاسخ ابراز داشت: قطعنامه مذبور ناظر بر منع ساخت موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای است. دو نکته در این خصوص قابل توجه است یکی اینکه دکترین جمهوری اسلامی ایران کاملا دفاعی و بازدارنده است و دیگر اینکه موضوع توافق هسته ای جدای از مباحث نظامی ماست و در متن برجام هیچ اشاره ای دال بر محدودیت موشکی – توان نظامی ایران و در کل مسایل منطقه ای نشده است. موضوع نقض قطعنامه از سوی ایران کذب محض است.

وی در اثبات کذب بودن ادعای آمریکایی ها در مورد موشک های هسته ای ایران خاطر نشان کرد: پس از برجام کلیه فعالیت های هسته ای ایران بطور مدون از طریق آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل از مراحل کیک زرد گرفته تا استخراج معادن و عملکرد سانتریفیوژها رصد می شود. بنایراین چطور می شود فرض کرد ایران موشک هسته ای تولید می کند؟!

بهشتی پور پیرامون اعلام شکایت محمد جواد ظریف رییس دستگاه دیپلماسی و همچنین طرح شکوایه امیر حاتمی وزیر دفاع کشورمان از نیکی هیلی به ‌دلیل اظهاراتش علیه ایران گفت: اقدام شایسته و منطقی از سوی مقامات کشورمان در حال شکل گیری است. با اینکه متاسفانه حقوق بین الملل امروز در دست قدرت هاست و روی ناعادلانه خود را به دیگر کشورها بویژه نظام های ضد آمریکایی نشان می دهد اما باید به هر حال در سطح بین الملل تلاش خود را در جهت استیفای حقوق خود و نیز محکومیت مواضع ایران هراسانه آمریکا و رژیم سعودی انجام دهیم.

محمدرضا شجاعیان/ جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها