دادستان تهران در جمع خبرنگاران مطرح کرد

تکذیب رسمی آزادی برادر معاون اول رئیس جمهور

دادستان تهران با بیان اینکه گزارش‌های مغرضانه‌ای که علیه جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شود صحت ندارد به نقش دیده بانی وزارت امور خارجه در حمایت از حقوق ایران و صیانت از اموال کشور، اقدامات قوه قضاییه و تهاجماتی که علیه احکام می‌شود، تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۰۳۲۳۴
گزارش‌های مغرضانه در مورد عدم رعایت حقوق متهم صحت ندارد

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه همایش انعکاس موازین حقوق بشر در قوانین کیفری ایران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسات دوره‌ای در رابطه با برخی موضوعات تخصصی بحث و بررسی صورت می‌گیرد و در جلسه امروز پیرامون حقوق شاکی و متهم مباحثی مطرح شد و راهبرد‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه سرسختانه با ادعا‌های مغرضانه غربی‌ها مطرح و تببین شد.

وی با اشاره به قوانین جمهوری اسلامی ایران در مورد حقوق متهم و شاکی ادامه داد: گزارش‌های مغرضانه‌ای که علیه جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شود صحت ندارد، احکام دادگاه‌های ما مبتنی بر قانون است و از طرفی حضور وکیل در دادگاه‌ها الزامی است و بیشتر احکام قابل تجدید نظر هستند.

دادستان تهران تصریح کرد: برخی از ادعا‌هایی که در رابطه با محکومان با مواد مخدر مطرح می‌شود و همچنین گزارش‌های خلاف واقع در مورد عدم رعایت حقوق متهم در ایران صحت ندارد.

جعفری دولت آبادی در رابطه با اهمیت حمایت دیپلماتیک در پرونده‌های قضایی خاطرنشان کرد: مسایل حقوق بشری از مسایل ملی ما است این در حالی است که در ستاد حقوق بشر هر سه قوه حضور دارند و این هماهنگی اهمیت بسزایی دارد به عنوان مثال ممکن است حکمی صادر شد و دولت‌هایی در مورد آن حکم ادعا‌هایی مطرح کنند که باید در این زمینه هماهنگی و همکاری بین بخش‌ها افزایش پیدا کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در مورد شناسایی اموال بابک زنجانی تعاملات دیپلماتیک چگونه بود، ادامه داد: قضات ما الزاما برای پیدایش اموال نمی‌توانند سفر کنند و این کار باید با همکاری سفارتخانه انجام شود.

دادستان تهران در پایان بر نقش دیده بانی وزارت امور خارجه در حمایت از حقوق جمهوری اسلامی ایران و صیانت از اموال کشور، اقدامات قوه قضاییه و تهاجماتی که علیه احکام می‌شود تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها