عضو شورای شهر تهران در خصوص خبر چند روز پیش مبنی بر ضرب و شتم دستفروش توسط ماموران شهرداری گفت: هم بازرسی شهرداری و مدیر عامل شرکت شهربان موضوع را رسیدگی و به طور جدی در دست بررسی قرار داده اند. تا با متخلفان این موضوع برخورد لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۹۰
لزوم بازنگری در وظایف ماموران انضباط شهری/ ادامه بررسی ضرب و شتم یک دست فروش

الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین در خصوص راهکارهای سنجیده شده برای اینکه که دیگر شاهد این گونه برخوردها در سطح جامعه نباشیم گفت: به نظر می رسد که یک بار دیگر وظایف و ماموریت های بخش های مثل شهربان و شرکت های مشابه باید بازبینی و بازنویسی شود. در واقع برای پرسنل شان دوره های آموزشی برای آگاهی و رعایت حقوق شهروندی، حق اجتماعی، حق فردی مردم و در عین حال کاهش تنش بین پرسنل بخش های مانند شهربان، دیده شود.

وی در ادامه اظهار داشت: این در حالی است که برای جذب نیرو، باید معیار و ملاک های مشخص و شفاف و مناسبی لحاظ شود. این به این منظور است که برای جذب نیرو در یکی از بخش های اداره ها، باید یک شرایط و ویژگی خاص و متفاوتی به ویژه در این موارد که به طور مستقیم با مردم سر و کار دارند، داشته باشند. و از طرفی هم در عین الحال که باید حق مشاع و فضای عمومی را به نفع همه مردم باز و مناسب نگاه دارند.
عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: شرکت های شهربان و شرکت های مشابه باید بسته های سنجشی از کادر تخصصی برای ارزیابی استفاده کنند. به هر حال در طی خدمت این گونه افراد دوره های آموزشی مناسبی پیش از آغاز خدمت شان تدارکات دیده شود. نه به صرف این که یک سری پرسنل را جذب و لباس یونیفرم تنشان کنیم. این هم خود اجحافی است که به خود پرسنلی که در این شغل مشغول به خدمت اند، می شود.
فخاری در ادامه گفت: این نیازمند آگاهی ها و بررسی دوره های سلامت شخصی این افراد است که بیش از این به چشم می خورد. در هر حال این مورد هم به نفع این پرسنل است، که یک بازبینی و ارزیابی شوند و هم به نفع جامعه شهروندی است. بالاخره نیروی که می خواهد فضای مشاع را به نفع همه محافظت و نگهداری کند بهتر است نیرویی باشد، که حق شهروندی فرد متخلف را به خوبی بداند و رعایت کنند. و با حفظ حقوق شهروندی با آن فرد، قانون را اجرا کنند.
نعمت الله سوری - جام جم آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها