رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس:

بانک مرکزی اسامی صاحبان معوقات وام‌های میلیاردی‌ را اعلام کند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد:

یقه سفیدها در صدر بدهکاران بزرگ بانکی

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش این کمیسیون از معوقات بانکی گفت: بیشترین رقم معوقات بانکی مربوط به یقه سفیدها است.
کد خبر: ۱۱۰۲۴۵۲
یقه سفیدها در صدر بدهکاران بزرگ بانکی

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، داوود محمدی در خصوص گزارش اخیر کمیسیون اصل ۹۰ پیرامون معوقات بانکی گفت: در این گزارش وضعیت معوقات بانکی، اخذ وثایق و تضمین های لازم را بررسی کرده ایم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ رقم دقیق میزان تسهیلات بانکها، میزان دریافتی و میزان معوقات ذکر شده است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با تأکید براینکه بانک های ما اعم از خصوصی و دولتی دارای معوقات زیادی هستند، افزود: این معوقات حدود ۱۳۶ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

محمدی از تقسیم بندی معوقات بانک ها به سه گروه تا ۱۰ میلیارد تومان، تا ۱۰۰ میلیارد تومان و تا هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: شکل گیری معوقات بانکی دلایل زیادی دارد که در گزارش کمیسیون اصل ۹۰، ۱۵ دلیل احصا شده است.

وی یکی از راهکارهای کاهش معوقات بانکی را ایجاد دولت و نظارت الکترونیکی خواند و ادامه داد: باید بانک ها برای پرداخت وام، وثایق و تضامین کافی اخذ کنند و برای پرداخت وام به کسانی که دارای حسن سابقه نیستند، سخت گیری کنند.

وی با بیان اینکه عمده معوقات بانکی مربوط به یقه سفیدها است، گفت: رقم معوقات بانکی مربوط به افراد عادی، قابل ملاحظه نیست و بیشترین رقم معوقات بانکی مربوط به سرمایه داران، کارخانه داران و افرادی است که در دولت دارای رانت می باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها