در حالی که دادستانی مونیخ اتهام تقلب ب‌ام‌و در آزمایش موتورهای دیزل را بررسی می‌کند، یک گروه طرفدار محیط زیست خودروساز آلمانی را به نصب برنامه‌ای متهم کرده که هنگام آزمایش فعال و با تغییراتی در موتور باعث می‌شود میزان آلایندگی کاهش یابد اما ب‌ام‌و این اتهام را رد کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۶۲۹
احتمال رسوایی شرکت ب‌ام‌و

به گزارش جام جم آنلاین از بی‌بی‌سی،‌ در حالی که دادستانی مونیخ اتهام تقلب ب‌ام‌و در آزمایش موتورهای دیزل را بررسی می‌کند، یک گروه طرفدار محیط زیست خودروساز آلمانی را به نصب برنامه‌ای متهم کرده که هنگام آزمایش فعال و با تغییراتی در موتور باعث می‌شود میزان آلایندگی کاهش یابد اما ب‌ام‌و این اتهام را رد کرده است.

گروه «دویچه اوم ولتیف» می‌گوید که آزمایش‌هایش نشان داده آلایندگی موتور دیزل یک ب‌ام‌و سری ۳ در شرایط آزمایشگاه بسیار کمتر از حالت عادی است و این ممکن است به خاطر وجود نرم افزاری باشد که با تشخیص موقعیت آزمایش، آلودگی موتور را کاهش می‌دهد.

دو سال پیش یافتن نرم افزار مشابهی در موتورهای فولکس‌واگن به رسوایی بزرگی انجامید که علاوه بر بی‌اعتبار کردن شرکت، سی میلیارد دلار برای فولکس‌ واگن هزینه تراشید. با برملا شدن تقلب فولکس واگن، از آئودی و دایملر، مالک مرسدس بنز و قطعه‌سازی بوش هم تحقیق شد، اما نام ب‌ام‌و برده نشد. دادستانی تابستان گذشته هم تقاضای تحقیق درباره موتورهای دیزل این کارخانه را رد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها