مدیر جشنواره موسیقی فجر با اشاره به آغاز این رویداد از 20 دی ماه ، گفت: امسال شش اجرای موسیقی انقلابی خاطره انگیز ردیف دستگاهی و کرال در جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۹۹۱۱
ساز موسیقی فجر در حال کوک شدن

به گزارش جام جم آنلاین، حمیدرضا نوربخش در نشست خبری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر با بیان اینکه جشنواره امسال از ۲۰ تا ۳۰ دی برگزار می‌شود افزود: بیش از ۹۰ اجرا در بخش‌های مختلف ردیف دستگاهی، ارکسترال، بانوان، نواحی، پاپ، تلفیقی و بین الملل در شش سالن تالار وحدت، تالار رودکی، برج ازادی، فرهنگسرای نیاوران، برج میلاد و مرکز همایش‌های ایرانیان در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.

وی افزود: ۱۲ اجرای موسیقی نواحی خواهیم داشت و از سال گذشته سعی کرده ایم در بخش نواحی پررنگ‌تر وارد شویم چرا که این نوع موسیقی بخش مهم موسیقی و ریشه موسیقی ماست و تلاش کرده ایم از همه گروه‌ها و استادان پیشکسوت و جوانان در این دوره حضور یابند.

نوربخش بودجه جشنواره امسال را رقمی مشابه پارسال دانست و افزود: ارشاد رقم حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را وعده داده است.

وی گفت: جدول جشنواره را از شهریور آماده کرده ایم و علت ارایه نکردن جدول اجرا‌ها تا امروز، فروش یک ماهه و سریع بلیت‌ها از زمان ارایه جدول است.

نوربخش، بخش بین الملل را بخش مهم و جدی جشنواره دانست و افزود: اگر بخواهیم این جشنواره در ردیف جشنواره‌های موسیقی جهانی قرار بگیرد باید جدی‌تر عمل کنیم.

وی اضافه کرد: در این دوره از جشنواره کشور‌های مختلفی علاقه‌مند به حضور بودند و حتی مدیران جشنواره‌ها طی تماس‌هایی داوطلب حضور در جشنواره بودند و این برای ما جالب بود.

نوربخش گفت: کشور‌هایی از جمله فرانسه، ترکیه، هند، اتریش، آلمان، سنگال، ژاپن در این دوره حضور خواهند داشت و البته حضور کشور‌ها در این جشنواره با تکیه بر حوزه ایران فرهنگی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها