رییس سی و سومین جشنواره موسیقی فجر گفت: این رویداد از ٢٠ تا ٣٠ دی ماه در ٦ سالن و با بیش از ٩٠ اجرا برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۹۹۸۷۴
جشنواره موسیقی فجر ٢٠ تا ٣٠ دی ماه با ٩٠ اجرا

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، حمیدرضا نوربخش روز دوشنبه در نشست خبری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت تهران افزود: اجراها در بخش موسیقی ردیفی، دستگاهی، ارکسترال، بانوان، نواحی، پاپ، تلفیقی و بین الملل خواهد بود.

وی اظهار داشت: تالار وحدت، رودکی، مجموعه فرهنگی آزادی، فرهنگسرای نیاوران، برج میلاد و مرکز همایش ایرانیان از جمله سالن های میزبان اجرا هستند.

نوربخش با اشاره به ١٢ اجرای موسیقی نواحی در جشنواره فجر گفت: از سال گذشته موسیقی نواحی را پررنگ کردیم و سعی داریم از تمامی موسیقی اقوام و نواحی ایران در اجراها داشته باشیم. امسال هم این بخش را همچون سال گذشته به صورت پررنگ خواهیم داشت.

به گفته وی، حتی دو گروه نواحی در بخش بانوان داریم که به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

نوربخش افزود: بیش از 85 گروه موسیقی در جشنواره حضور دارند که برخی، اجراهای خود را تکرار می کنند.

وی در مورد بودجه جشنواره موسیقی گفت: بودجه مشابه سال گذشته است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان برای حشنواره اختصاص می دهد.

جایزه باربد نقطه عطف جشنواره موسیقی فجر است

رییس سی وسومین جشنواره موسیقی فجر در پاسخ به سوالی درباره جایزه باربد اظهار داشت: جایزه باربد نقطه عطف جشنواره موسیقی فجر است. هر چه بتوانیم این جایزه را پررنگ تر کنیم و بیشتر به آن بها دهیم منشا برکات، خیر و تحول در موسیقی کشور خواهد بود.

نوربخش با اشاره به جایزه سیمرغ جشنواره فیلم فجر افزود: این همت شما را می طلبد که به جایزه باربد موسیقی بپردازید البته هر کاری در آغاز، نقطه ضعف هایی هم دارد.

وی توضیح داد: فکر کردیم همه فعالان عرصه موسیقی که دارای شرایط هستند برای داوری دعوت کنیم. جوایز جشنواره همچون گذشته است. یک فعال حوزه موسیقی نمی تواند هم داور باشد و هم اثر داشته باشد. یا باید اثر داشته باشد یا داور باشد.

نوربخش با بیان اینکه فروش بلیت سی وسومین جشنواره موسیقی فجر یک ماه زودتر آغاز می شود، گفت: در این جشنواره در بخش موسیقی انقلاب اسلامی 6 اجرا داریم که سه گروه ردیف دستگاهی، موسیقی دوره انقلاب را اجرا می کند.

وی اظهار کرد: در بخش کرال موسیقی انقلاب که بسیار جذاب و ارزشمند است نیز اجراهای خوبی وجود دارد.

نوربخش با بیان اینکه آثاری از سرودهای انقلاب نیز در این جشنواره به اجرا در می آید، تصریح کرد: سه گروه کر نیز اجراهای خوبی در این جشنواره خواهند داشت.

وی به بخش پژوهش سی وسومین جشنواره موسیقی فجر اشاره کرد و ادامه داد: در این بخش پژوهشگران بین المللی موسیقی در جشنواره حضور دارند.

نوربخش با بیان اینکه گروه های پاپ و تلفیقی امسال نیز مانند سالهای گذشته در جشنواره حضور دارند، تصریح کرد: این دوره از جشنواره امسال با حضور گروه های موسیقی بسیار پر رنگ و چشمگیر خواهد بود.

رییس سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، بخش بین الملل را از جذابیت های جشنواره توصیف کرد و و گفت: اگر بخواهیم جشنواره موسیقی فجر در ردیف جشنواره های جهانی قرار بگیرد باید به بخش بین الملل اهمیت زیاد داد، با مدیران فعال موسیقی دنیا ارتباط نزدیکی برقرار کردیم و هنرمندانی آمادگی خود را برای حضور در این جشنواره اعلام کردند.

نوربخش افزود: در بخش بین الملل جنبه های معرفی و تنوع آثار لحاظ شده و رویکرد ما در این بخش تکیه بر حوزه ایران فرهنگی است.

مدیر اجرایی سی وسومین جشنواره موسیقی فجر افزود: در این جشنواره یک گروه مغولستان اجرا خواهند داشت که برای مخاطبان ایرانی بسیار جذاب خواهد بود.

نوربخش از حضور نوازندگان معروف و مشهور از فرانسه، هند، ترکیه و پرتغال در جشنواره موسیقی فجر خبر داد و اظهار کرد: یک خواننده مشهور پرتغالی نیز از مهمانان است.

وی با اشاره به موسیقی کلاسیک در جشنواره گفت: از کشورهای اتریش، آلمان، فرانسه، اسلوانی، چین و ژاپن گروه های موسیقی کلاسیک در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر حضور فعال دارند.

رییس سی و سومین جشنواره موسیقی فجر با بیان اینکه در این جشنواره بخش رقابتی وجود ندارد، گفت: بخش رقابتی را در جشنواره های موسیقی کلاسیک ایرانی و جوان اضافه کردیم و در سی سومین جشنواره موسیقی فجر رقابتی وجود ندارد.

وی در مورد تقدیر از استاد شجریان در این دوره گفت: از استاد شجریان طی سال های گذشته از سوی نهادهای مختلف و جشنواره موسیقی فجر دعوت و به تقدیر به عمل آمده ولی او نپذیرفته است. باید همیشه نام و یاد استاد شجریان را گرامی بداریم.

نوربخش در مورد سایت های فروش بلیت این دوره از جشنواره تصریح کرد: با همه سایت ها، مذاکرات برای فروش بلیت جشنواره موسیقی فجر انجام شده و سه شب از جمله تضمین فروش اسپانسر و خدمات و درصد کارمزد را به آنها اعلام کردیم. در واقع این مسئله حالت مناقشه ای د اشته و سایت هایی که شرایط ما را قبول کنند با آنها همکاری می کنیم و رانتی در این زمینه وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها