مرد مخترع نمی‌دانست اختراع دستگاه در بازکن خانه، او را در دام آدم‌ربایان مسلح گرفتار می‌کند. سارق حرفه‌ای و همدستانش با ربودن مخترع و سرقت اختراعش به خانه‌ها دستبرد می‌زدند.
کد خبر: ۱۰۹۸۲۰۱
ربودن اختراع به همراه مخترع

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی جوان با حضوردر اداره یکم پلیس آگاهی تهران ازسه مرد به اتهام سرقت و آدم‌ربایی شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: مخترع هستم و اختراعات زیادی را به ثبت رسانده‌ام. مدتی روی ساخت دستگاه باز کردن در از راه دور کار کردم تا این که توانستم آن را اختراع کنم. بعد از ثبت اختراع به دنبال سرمایه‌گذار برای تولید انبوه آن بودم. پس از مدتی از ثبت اختراع، مردی با من تماس گرفت و مدعی شد قصد دارد روی تولید انبوه دربازکن‌های خانه سرمایه‌گذاری کند. غافل از این که او چه نقشه‌ای در سر دارد با او در یکی از محله‌های مرکزی تهران قرار گذاشتم. مرد سرمایه‌گذار همراه دو نفر در محل حاضر شد و سوار خودرویش شدم. قرار شد آنها ابتدا دستگاه را تست کنند و بعد قرارداد تولید آن را امضا کنیم. بعد از بازکردن در چند خانه و اطمینان از سالم بودن دستگاه، به حاشیه شهر رفتند و با تهدید سلاح دست و پایم را بستند.

وی ادامه داد: آنها پس از سرقت دو دستگاهی که همراه داشتم، مرا در کارگاهی زندانی کرده و گریختند. بسختی دست و پایم را باز کردم و از آنجا گریختم.

با تشکیل پرونده قضایی، ماموران با اطلاعاتی که مرد مخترع در اختیارشان قرارداد به چهره‌نگاری از متهمان فراری پرداختند و جست‌وجو‌ها برای دستگیری سارقان مسلح و کشف دو دستگاه دربازکن مرد مخترع ادامه داشت تا این که ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد چهره متهمان فراری به سه دزد حرفه‌ای خانه‌ها شباهت دارد. زمانی که تصاویر آنها را به مرد مخترع ـ شاکی ـ نشان دادند او آنها را شناسایی کرد. با مشخص شدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. در این مرحله ماموران متوجه شدند سارقان تحت تعقیب پلیس بارها به اتهام سرقت از خانه‌‌ها بازداشت شده‌اند.

ماموران مخفیگاه‌های این سه دزد حرفه‌ای را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند تا این که معلوم شد آخرین مخفیگاه آنها در کرج است. ماموران چند روز پیش با هماهنگی قضایی به آنجا اعزام شده و در عملیات‌هایی جداگانه موفق شدند هر سه متهم را بازداشت کنند. در بازرسی از مخفیگاه آنها دو قبضه کلت و دو دستگاهی که شاکی اختراع کرده بود، کشف شد .

یکی از متهمان در تحقیقات گفت: من و دوستانم بعداز آزادی از زندان دوباره سرقت از خانه‌ها را شروع کردیم. در جریان سرقت‌هایمان از طریق یکی از دوستانم باخبر شدیم فردی، دستگاهی را اختراع کرده که در هر ساختمانی را باز می‌کند. بنابراین سعی کردم قبل از این که همدستانم به این دستگاه دست پیدا کنند و کار و کاسبی‌ام را کساد کنند، خودم به آن دست پیدا کنم. بعداز جست‌وجوی فراوان توانستم شماره تلفن مرد مخترع را پیدا کنم. در تماس با او به دروغ وانمود کردم حاضرم برای تولید انبوه اختراع وی سرمایه‌گذاری کنم.

متهم ادامه داد: مرد مخترع فریبم را خورد و به محل قرار آمد. من و دو همدستم او را با تهدید سلاح ربودیم و دو دستگاه او را سرقت کردیم. بعداز آن با استفاده از این دستگاه توانستیم در ورودی چند ساختمان را بازکنیم و شبانه در غیاب صاحبخانه‌ها به آنجا دستبرد زدیم. در این مدت سرکرده باندهای مختلف سرقت با من تماس گرفته و خواستند این دستگاه را به آنها بفروشم. حتی یکی از آنها به من پیشنهاد داد در قبال فروش دو دستگاه به او حاضر است 500میلیون تومان بپردازد. می‌خواستم بعد از دستبرد به چند خانه دیگر، دستگاه را به قیمت میلیاردی بفروشم.

با اعتراف متهم، دو همدست او نیز گفته‌هایش را تائید کردند. برای آنها قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی برای رازگشایی از جرایم این متهمان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها