وزیر خارجه آمریکا در ادامه سیاست های مداخله جویانه آمریکا در امور داخلی دیگر کشورها مدعی شد که بشار اسد نباید در آینده سوریه نقشی داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۹۸۰۸۷
تیلرسون: ترکیه از ایران فاصله بگیرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی در «اندیشکده ویلسون» آمریکا بار دیگر مدعی شد که بشار اسد رئیس جمهور سوریه نباید نقشی در آینده سوریه داشته باشد.

بر اساس این گزارش، وی که این سخنرانی را با موضوع روابط اروپا و آمریکا مطرح می کرد، ادعا کرد: بحران سوریه باید تنها از طریق راه حل سیاسی و بر اساس قطعنامه ۲۲۴۵ حل شود تا بشار اسد و خانواده وی هیچ نقشی در حکومت سوریه نداشته باشند!

تیلرسون در بخشی دیگر از سخنرانی خود به موضوع ایران پرداخته و گفت: با تصمیم اخیر ترامپ در مورد سیاست ایالات متحده در برابر ایران، آنچه آمریکا و اتحادیه اروپا را در کنار هم قرار می دهد قوی تر از چیزی است که باعث انشقاق ما از یکدیگر می شود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بار دیگر از اتحادیه اروپا خواست تا با آنچه وی رفتارهای مخرب ایران خواند مقابله کنند و مدعی شد: حکومت ایران مخالف اصول غرب بوده و آزادی های فردی، مذهبی و اجتماعی را سرکوب می کند.

وی در مورد توافق هسته ای با ایران نیز تاکید کرد: برجام دیگر در کانون سیاست آمریکا در قبال ایران قرار نداشته و آمریکا خود را نسبت به مقابله با تمام تهدیدهای ایران مسئول می داند.

تیلرسون تاکید کرد: نه آمریکا و نه اروپا، هیچکدام به دنبال ایجاد تهدید اتمی دیگری شبیه به کره شمالی نیستند. (اما) هیچ یک از ما با تلاش ایران برای تبدیل شدن به قدرت هژمون در خلیج فارس با حمایت از تروریسم و شبه نظامیان در عراق و سوریه و برنامه فعال موشک های بالستیک کنار نخواهیم آمد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از ترکیه خواست تا از ایران فاصله بگیرد و تاکید کرد: ما میدانیم که ترکیه به دلیل نزدیکی جغرافیایی خود (با ایران) نمی تواند از ایران چشم پوشی کند، اما از ترکیه می خواهیم تا به عنوان یک شریک و عضو ناتو، مساله دفاع جمعی از متحدین خود در ناتو را در اولویت قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها