یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: در حال حاضر، روسیه بعنوان یک قدرت در مهم‌ترین درگیری خاورمیانه جای آمریکا را گرفته است و این مسئله که ترامپ از تحولاتی که در سوریه در حال رخ دادن است، استقبال می‌کند در واقع گواه دیگری از تسلیم شدن وی در مقابل کرملین است. این قضیه همچنین به دنبال سابقه فاجعه‌بار «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سوریه است که فروپاشی رهبری آمریکا در جهان را سرعت بخشیده است.
کد خبر: ۱۰۹۸۰۱۴
گزارش واشنگتن‌پست از فروپاشی رهبری آمریکا در جهان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در سرمقاله خود نوشت که با نزدیک شدن نابودی داعش در سوریه، موج تازه‌ای از فعالیت‌ دیپلماتیک با هدف پایان دادن به جنگ داخلی سوریه در جریان است و جلسه جدید مذاکرات «ژنو» درباره سوریه برای روز سه‌‌شنبه (امروز) برنامه‌ریزی شده است.

مذاکرات ژنو به دنبال دو کنفرانس هفته گذشته یکی به میزبانی روسیه و دیگری در عربستان سعودی و مکالمه تلفنی یک ساعته میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برگزار می‌شود.

این گزارش با اشاره به تحولات اخیر در سوریه نوشت که این رخدادهای سوریه، سکوی جدیدی را برای روسیه در خاورمیانه به وجود آورده است و آمریکا را به حاشیه رانده است.

واشنگتن‌پست اینگونه توضیح داد، ترامپ بعد از تماس تلفنی با پوتین ، با اشتیاق طرح‌های رئیس‌جمهور روسیه را که به صورت جزئی شامل مذاکرات جدید میان دولت «بشار الاسد» و گروه‌های معارض در خصوص قانون اساسی جدید می‌شد را تأیید کرد.

طبق این گزارش، پنتاگون به دنبال حفظ اهرم در فرایند سیاسی سوریه است و به همین منظور ارتش آمریکا را در شمال شرقی سوریه مستقر کرده است تا نیروهای کرد و عرب را که میدان‌های نفتی کلیدی را تحت کنترل دارند، مشاوره دهند اما در عین حال ترامپ به «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه قول داده است که تحویل سلاح آمریکا به کردها را متوقف کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها