مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی از ورود جریانهای شمالی در کشور خبرداد و گفت: این جریانات شمالی روز جمعه تقویت می‌شود که دستاورد آن بارش باران و برف در بخشهایی از کشور به‌ویژه نوار شمالی است؛ از روز جمعه دمای هوای شمال و شمال شرق کشور کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۹۸۰۰۳
هوای سرد در راه است

به گزارش جام جم آنلاین، احد وظیفه در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: امروز شاهد شکل‌گیری جریان‌های شمالی در برخی مناطق سواحل غربی دریای خزر و نوار شمالی کشور خواهیم بود که به‌طور موقت نیز افزایش ابر، مه و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در اکثر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود و در ساعاتی از روز در برخی مناطق شمال غرب کشور و سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر و بارش خفیف و پراکنده به‌وقوع می‌پیوندد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه روز جمعه به‌تدریج جریان‌های شمالی در کشور تقویت خواهد شد، گفت: طی همین مدت موج بارشی از روی کشور عبور خواهد کرد که موجب ناپایداریهای جوی به صورت باران و برف در سواحل خزر و برخی مناطق شمال شرق کشور می‌شود؛ بارشها در مناطق کوهستانی به شکل برف و در سایر نقاط به‌صورت باران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، طی روزهای جمعه و شنبه در نوار شمالی کشور به ویژه شمال شرق کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی می شود که با استقرار توده هوای سرد در شمال شرق کشور، کاهش دما در آن مناطق تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: طی روزهای آتی بخشهای مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود؛ ضمن اینکه دریای خزر نیز در روزهای پایانی هفته مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، شهرکرد و همدان با 7 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 29 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 13 درجه بالای صفر رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها