معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری استان هرمزگان از کشف سکونتگاه تاریخی دوره اشکانی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۸۳
کشف شهر 50 هکتاری در هرمزگان + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اشکان مختاری گفت: سکونتگاه تاریخی دوره اشکانی به مساحت 50 هکتار در هرمزگان کشف شد.

وی افزود: این اثر تاریخی در بررسی باستان شناسی در روستای سرچاهان حاجی آباد شناسایی شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری هرمزگان ادامه داد: قدمت این سکونتگاه از دوره اشکانی تا اوایل اسلام است.

مختاری با بیان اینکه اطلاعات دقیق‌تر از این اثر تاریخی شاخص پس از بررسی های دقیق تر اعلام می شود، گفت: این محوطه باستانی دارای شواهد سطحی فراوانی مانند بقایای معماری لاشه سنگی با ملات ساروج، سازه‌های پشته سنگی است که احتمالاً قبور تاریخی هستند.

وی افزود: قطعات فراوان ظروف سفالی، قطعات شیشه در رنگ‌های مختلف و قطعات مربوط به ظروف سنگی در این محوطه کشف شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی گردشگری هرمزگان ادامه داد: دراین بررسی‌های باستان‌شناسی که حدود 180 کیلومتر از گچین تا حاجی آباد انجام شده است 17 اثرتاریخی دیگر شناسایی شد.

به گفته مختاری، این آثار شامل بناهای تاریخی، محوطه‌های باستانی و قبرستان تاریخی است که قدیمی‌ترین آنها مربوط به دوران اشکانی - ساسانی و جدیدترین این آثار مربوط به دوره قاجاریه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها