وزیر خارجه پیشین آمریکا که به عنوان یکی از سخنرانان کلیدی در نشست سالانه سه‌روزه مجله کاجینگ در پکن حضور دارد از ترامپ و جی‌پینگ، رؤسای جمهوری دو کشور آمریکا و چین خواست تا در هنگام برخورد با کره شمالی از «سروصدای زیاد» و «متلک‌پرانی‌های شخصی» خودداری کنند.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۷۵
کلینتون: ترامپ متلک ‌پراکنی نکند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا که برای شرکت در کنفرانسی در پکن به سر می‌برد، از رویکرد رؤسای جمهوری آمریکا و چین در قبال کره شمالی انتقاد کرد، وی گفت که پیش از اینکه کار از دست برود و یک جنگ اتمی در بگیرد، لازم است که لحن‌ها سریعا نرم‌تر شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، با انتقاد از اینکه دولت ترامپ طی ماه‌های اخیر از مسیر دیپلماسی عقب نشسته است، ابراز امیدواری کرد که چین چنین مسیری را در پیش نگیرد.

هرچند کلینتون بخش زیادی از احساسات خود را به موضع آمریکا در قبال کره شمالی اختصاص داده بود، اما از چینی‌ها نیز انتقاد کرد و ادعا کرد که آن‌ها (چینی‌ها) نیز رویکرد اشتباهی را در این موقعیت گرفته و با تقویت «مخفیانه» توان نظامی خود، اوضاع را بدتر می‌کنند.

کلینتون در همین خصوص تأکید کرد که «پکن باید به یاد داشته باشد که عدم‌اقدام نیز یک گزینه است».

وزیر خارجه پیشین آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات شش‌جانبه - مذاکرات چندجانبه چین، ژاپن، کره شمالی، روسیه، کره جنوبی و ایالات متحده بر سر خلع سلاح هسته‌ای پیونگ‌یانگ - پس از اینکه از سال 2009 به کناری گذاشته شد، دوباره از سر گرفته شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها