رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور:

جوانان مؤمن با نابود کردن داعش آمریکا را به زانو درآوردند

از زمان تاسیس بسیج به عنوان نیرویی انقلابی در کشور ‌که حاضر به کمک و فداکاری در هر زمینه مربوط به انقلاب است، شاید کمتر کسی تصور می‌کرد این نیرو بتواند منشأ چنین خدمات فوق‌العاده‌ای در داخل کشور یا در مواردی در خارج از کشور باشد.
کد خبر: ۱۰۹۶۴۷۱
ویژگی‌های حیاتی بسیج

در ابتدا فکر می‌شد بسیج، مدلی برگرفته از نیروهای شبه‌نظامی یا چریک‌هایی است که در برخی کشورهای دنیا شکل گرفته، اما بسیج در ایران نشان داد که نیرویی با ویژگی‌های خاص و منحصر به‌فرد است و می‌تواند کارهایی را انجام دهد که دیگر ارگان‌ها و دستگاه‌های کشور قادر به انجام آن نیستند و همین ویژگی نه فقط مورد توجه نیروهای داخلی بلکه مورد توجه جریانات خارج از کشور نیز قرار گرفت.

دشمنی با بسیج یکی از مشترکات تمام جریانات ضدانقلاب محسوب می‌شود که این رفتار نشان‌دهنده کارآمدی و تاثیر‌گذاری این نهاد در دفاع از نظام به‌شمار می‌رود.

اگر بخواهیم به اختصار به ویژگی‌های انحصاری بسیج توجه کنیم، باید بگوییم که اول، بسیج متشکل از نیروهای جوان و پر‌انرژی است که تحرک فوق‌العاده‌ای در انجام امور دارند، دومین ویژگی بسیار مهم، انگیزه خدمت به مردم به‌خاطر خداست که متاسفانه در دستگاه اداری ما ضعف بزرگی نسبت به این مساله وجود دارد، ولی در بسیج انگیزه خداست و این موضوع در میزان موفقیت‌ها بسیار تاثیرگذار محسوب می‌شود.

سومین ویژگی بسیج، استمرار این نیرو در انجام، پیگیری و اصرار بر حرکتی است که شروع شده و این امر باعث می‌شود بسیج بتواند کارهای بزرگی را انجام دهد.

چهارمین ویژگی بسیج، خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران است و این نیرو وفاداری خود را به مقام معظم رهبری، ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است.

الگوی بسیج در هر کشوری که شکل گرفته، توانسته کارهای بزرگی را انجام دهد که نمونه آن در عراق، سوریه و یمن است که نیروهای مردمی، با انگیزه‌های دینی، تحرک و با انرژی، کارهای بزرگی را انجام دادند.

در ارزیابی کلی باید گفت وقتی می‌بینیم آمریکا واسرائیل و دیگر دشمنان انقلاب اسلامی علیه بسیج موضعگیری می‌کنند به این نتیجه می‌رسیم که بسیج مهم‌ترین نیروی مدافع انقلاب و بزرگ‌ترین نیرو علیه دشمنان محسوب می‌شود.

در سال‌های اخیر بسیج روی مساله کیفیت نیروها، ارتقای سطح علمی و مدیریتی خود کار کرده و هم‌اکنون در مقاطع مختلف حتی در کمک‌رسانی در حوادث غیرمترقبه کارهای بزرگی را انجام می‌دهد که این نشان‌دهنده توانمندی‌ها و آمادگی‌های این نیرو برای خدمت‌رسانی به مردم است.

جواد منصوری - کارشناس مسائل منطقه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها