فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء تاکید کرد: از سه هزار و 700 نقطه پدافند هوایی، ایران قتلگاه دشمنانش خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۵۹
فرمانده پدافند هوایی: از 3700 نقطه پدافند هوایی، ایران قتلگاه دشمنانش خواهد بود/ امیر حاتمی: با تمام توان قدرت دفاعی‌مان را تقویت خواهیم کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، امیر فرزاد اسماعیلی ظهر امروز در همایش یادواره شهدای مدافع حرم در محل مصلی تهران اظهار کرد: از طرف نیروی هوا و فضا به شما قول شرف می‌دهم که آنچه مقام معظم رهبری فرمودند که دوران بزن و در رو تمام شده در عمل ثابت خواهد شد و نشان می‌دهیم این کشور صاحب دارد. از سه هزار و 700 نقطه پدافند هوایی این کشور قتلگاه دشمنان خواهد بود.

وی ادامه داد: کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند به این کشور چشم داشته باشند، بدانند پا گذاشتن از طریق دریا، هوا و زمین به این کشور مساوی با مرگ قطعی آنها خواهد بود. پدافند هوایی خط مقدم دفاع از حیثیت، موجودیت و آبروی کل کشور است و ما در کنار ارتش، سپاه، بسیج و ناجا به ملت غیور عرض می‌کنیم که وظیفه حراست از دستاوردهای کشور را به خوبی انجام خواهیم داد.

اسماعیلی با اشاره به شهدای مدافع حرم یادآور شد: بسیاری از این شهدا زمان انقلاب یا کودک بودند یا نبوده‌اند و حتی امام را ندیده‌اند اما ثابت کرده‌اند که در جمهوری اسلامی هر لحظه هیهات من‌الذله وجود دارد. ریشه ما ریشه خون شهدای ما است و شهدا برای یک قشر خاص نیستند. شهدا ثابت کردند که کربلایی بودن محدود به زمان و مکان نیست.

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیا در پایان گفت: متاسفانه زلزله‌ای در کشور به وقوع پیوست که از آن تاسف خوردیم وهموطنان در سوگ و ماتم نشستند اما این غم با شهد حضور مقام معظم رهبری در آنجا شیرین شد. ما این فرموده رهبری را که دوران بزن و در رو تمام شده را ثابت کردیم و می‌کنیم و این پیروزی اخیر مقاومت هم از شهد شهادت شهدا است.

با تمام توان قدرت دفاعی‌مان را تقویت خواهیم کرد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم در این مراسم تاکید کرد که ایران در ادامه راه با تمام توان، قدرت دفاعی خود را تقویت و حرکت دشمنان را رصد و پایش خواهد کرد.

امیر حاتمی گفت: ما نظامی‌ها وقتی یک عملیاتی به اتمام و پیروزی می‌رسد این نگاه را داریم که این یک مرحله بوده و تا دشمن هست سایر مراحل ادامه دارد و باید به کار، تلاش و جهاد ادامه داد.

وی افزود: ما تحلیل کاری که انجام دادیم را شروع می‌کنیم تا ببینیم عبرت‌ها و آموزه‌های آن چه بوده است؛ چرا که ما در منطقه‌ای قرار داریم که به دلیل شرایط جغرافیایی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هر روز با توطئه دشمنان مواجه است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ایجاد داعش اولین توطئه آنها نبوده و آخرین آن هم نیست و وقتی حدود شش سال پیش گفته می‌شد که آنها کسانی هستند که با حکومت مقابله می‌کنند و آمریکا و اسرائیل تلاش می‌کردند که این گروه تکفیری را گروه مبارز جا بزنند. در آن فضای ابهام‌آلود باور آن سخت بود اما حالا این موضوع کاملا مشخص شده و ما توانستیم داعش را شکست داده و بر آن فائق آییم.

حاتمی همچنین تصریح کرد: نکته دیگر این بود که آنهایی که این توطئه بزرگ را طراحی کرده بودند باور نمی‌کردند که این توطئه کشف شود و محور مقاومت بتواند با سرعت برای مبارزه با آن آماده شده و مقابله کند. آمریکایی‌ها می‌گفتند که این جریان تا حدود 30 و 40 سال طول خواهد کشید و می‌خواستند در این سال‌ها از آن حمایت کنند اما به لطف الهی و برکت خون شهدا و تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری، جوانان بسیج شدند و ظرف شش سال طومار این جنایتکاران در هم پیچیده شد.

وی تاکید کرد: آنها غافل بودند که ما مکلف به ادای تکلیف هستیم و نمی‌دانستند چقدر توان داریم. ما هر چه که داریم پای کار آوردیم و چون خداوند می‌تواند هر توطئه‌ و با هر پشتوانه را شکست دهد، شد آنچه امروز می‌بینیم.

حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اکنون جمع واحده‌ای وجود دارد و برای همه ملت‌های منطقه روشن شد که راهی جز راه مقاومت شدنی نیست. ما نیز با تمام توان قدرت دفاعی‌مان را تقویت خواهیم کرد و حرکت دشمنان را رصد و پایش می‌کنیم و از توطئه دیگری که بچینند سربلند بیرون خواهیم آمد.

درباره قدرت دفاعی ایران با هیچ کس مذاکره نمی‌کنیم

همچنین بنا بر این گزارش فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) گفت: درباره مبانی و شاکله موجودیت و قدرت دفاعی ایران با هیچ کس مذاکره و معامله نخواهیم کرد.

سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید، در بازدید از قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) آمادگی قدرت پدافندی کشور در برابر تهدید متجاوزین را مورد ارزیابی قرار داد و با اشاره به تهدیدات و جنگ آینده اظهار کرد: حمله صدام به ایران در شهریور ماه 1359 با تمرکز بر ضعف‌ها و آسیب‌های ایران انجام گرفت و رژیم بعثی هزینه اشتباه در محاسبات را با شکست در حمله ایران پرداخت.

رشید افزود: هم اکنون شکل‌گیری ائتلاف عربی-صهیونیستی-آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران به دلیل قدرت و توانمندی ما و حمایت از جبهه مقاومت است.

فرمانده قرارگاه حضرت خاتم الانبیاء (ص) تاکید کرد: نیروهای مسلح در چارچوب تدابیر و فرماندهی معظم کل قوا و دکترین نظامی برآمده از آن، همواره خطر حمله دشمن را جدی ارزیابی کرده و برای هرگونه وضعیت احتمالی، آمادگی دفاعی و قدرت بازدارندگی و تهاجمی خویش را افزایش خواهند داد.

رشید در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران درباره آنچه که مبانی و شاکله موجودیت و قدرت دفاعی کشور و همچنین حمایت از مظلومین را ایجاد کرده، با هیچ کس مذاکره و معامله نخواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها