سعد حریری که شب گذشته به بیروت بازگشت امروز (چهارشنبه) اعلام کرد فعلا استعفایش از مقام نخست وزیری را بنا به درخواست میشل عون، رئیس جمهوری لبنان نگه داشته است.
کد خبر: ۱۰۹۶۱۶۸
حریری: استعفایم را به تاخیر انداختم

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سعد حریری در سخنانی که بعد از دیدارش با میشل عون، رئیس‌جمهور و نبیه بری، رئیس پارلمان برگزار کرد، گفت: امیدوارم در مذاکراتی که با رئیس‌جمهور و دیگر رهبران سیاسی لبنان خواهیم داشت بتوانیم راهی برای برون رفت از این شرایط بیابیم.

حریری ادامه داد: امروز رئیس‌جمهور از من خواست تا استعفای خود را به تاخیر بیندازم و من این درخواست را قبول کردم تا درباره انگیزه‌ها و دلایل آن گفت‌وگو کنیم. امیدوارم این مذاکرات به نتیجه برسد.

وی گفت: ما خواهان پایبندی همه گروه‌ها به توافق طائف هستیم و تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم تا کشور از بحران‌های منطقه‌ای دور بماند. لبنان باید سیاست بی‌طرفی خود را در این باره ادامه دهد چراکه این سیاست کشور را از جنگ و آشوبی که پیرامون‌مان را فرا گرفته و نیز تنش‌های داخلی حفظ می‌کند.

سعدی حریری در پایان آمادگی خود را برای مذاکره «جدی و واقعی» با همه جریان‌های سیاسی لبنان و براساس منافع ملی اعلام و تاکید کرد که در این مذاکرات باید منافع ملی بر منافع گروهی و خارجی اولویت داده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها