رئیس مجلس اندونزی که متهم به اختلاس مالی 170 میلیون دلاری مرتبط با طرح کارت هویتی الکترونیک ملی است، پس از تصادف و انتقال به بیمارستان توسط ماموران سازمان مقابله با فساد این کشور بازداشت شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۶۸۱
بازداشت رئیس مجلس اندونزی روی تخت بیمارستان! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، «ستیا نوانتو» روز یکشبنه هفته جاری توسط ماموران سازمان مقابله با فساد اندونزی (KPK) از یک بیمارستان به مرکز این کمیسیون در جاکارتا، پایتخت اندونزی، منتقل شد.

روزنامه استار در این زمینه نوشت رئیس مجلس اندونزی یکی از مهمترین مقامات سیاسی این کشور است که توسط کمیسیون مبارزه با فساد بازداشت شده است.

«ستیا نوانتو» جمعه شب گذشته در بیمارستان بازداشت شده بود، اما انتقال وی به کمیسیون مبارزه با فساد به دلیل درمان برخی جراحات وارده با تاخیر مواجه شده بود.

لائود محمد شریف، معاون کمیسیون مبارزه با فساد اندونزی در ویدئویی که در سایت این مرکز منتشر شده است بیان کرد که اطلاعیه یک پزشک نشان می دهد که «نوانتو» دیگر نیازمند نگهداری در بیمارستان نیست و از اینرو فرایند بازداشت وی نباید دیگر به تاخیر بیافتد.

ماموران کمیسیون مبارزه با فساد اندونزی روز چهارشنبه هفته گذشته تلاش کردند که ستیا نوانتو، رئیس حزب «گلکار» که دومین حزب بزرگ اندونزی و یکی از احزاب حاضر در ائتلاف حاکم بر این کشور است را در خانه وی در جاکارتا بازداشت کنند، اما موفق به یافتن وی نشدند.

پس از آن، «فردریک یونادی» وکیل رئیس مجلس اندونزی بیان کرد که یک روزنامه نگار رانندگی وسیله نقلیه حامل «نوانتو» را بر عهده داشته که در ضمن مصاحبه با او تصادف کرده است.

رئیس مجلس اندونزی اتهام های وارده از سوی کمیسیون مبارزه با فساد را رد کرد و به احضاریه های این کمیسیون به منظور پاسخگویی به برخی سوالات جوابی نداده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها