سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای از بارش باران، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها در طی ۴۸ ساعت آتی در هفت استان کشور خبر داد. همچنین بارشهای باران تا پایان هفته در نیمه غربی کشور برقرار خواهد بود؛ احتمال آبگرفتگی معابر در مناطق زلزله‌زده وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۹۵۴۴۱
احتمال آبگرفتگی معابر در مناطق زلزله‌زده / هشدار  سیلابی شدن مسیلها در ۷ استان کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم؛ سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای نسبت به بارش باران، وزش باد شدید و رعد و برق در برخی نقاط کشور هشدار داد. در متن کامل این اخطاریه آمده است:

سه شنبه مورخ 30 آبان ماه 96: در استانهای لرستان، نیمه جنوبی ایلام، نیمه غربی کردستان، شمال کرمانشاه و غرب چهارمحال و بختیاری همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌های این استانها و در خوزستان همراه با آبگرفتگی معابر.

چهارشنبه یکم آذر ماه سال 96‌: در استانهای کهگیلویه و بویر احمد، نیمه جنوبی لرستان، غرب چهارمحال و بختیاری، غرب کردستان و شمال بوشهر همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌های این استانها و در خوزستان همراه با آبگرفتگی معابر و امکان بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیلها.

شایان ذکر است طی دو روز یاد شده با توجه به پیش‌بینی بارش برف و مه‌گرفتگی در مناطق کوهستانی جنوب آذربایجان غربی، شرق لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری و شمال شرق خوزستان اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی این مناطق دور از انتظار نیست.

از این رو توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارتهای احتمالی تمهیدات لازم به‌کار گرفته شود.

احتمال آبگرفتگی معابر در مناطق زلزله‌زده

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از نوار غربی وارد کشور شده است، گفت: بارشهای باران تا پایان هفته در نیمه غربی کشور برقرار خواهد بود؛ احتمال آبگرفتگی معابر در مناطق زلزله‌زده وجود دارد.

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی جدیدی امروز دوشنبه از نوار غربی وارد کشورمان شده و رفته‌رفته تمام نیمه غربی کشور و ارتفاعات البرز را به طور کامل تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: به غیر از نیمه غربی و نواحی البرز سایر نقاط کشور جو آرامی خواهند داشت و استانهای ساحلی دریای خزر نیز در دو روز آینده با وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما مواجه می‌شوند که این روند در 48 ساعت آتی برای نوار شمالی ادامه می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این سامانه بارشی از امروز تا اواخر هفته بخشهایی از غرب، شمال غرب، جنوب غرب و ارتفاعات البرز را در بر می‌گیرد؛ شدت بارشها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خواهد بود.

وظیفه توضیح داد: طی روز سه‌شنبه شدت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور پدید می‌آید و به همین دلیل احتمال آبگرفتگی معابر در برخی مناطق نوار غربی کشور به‌ویژه مناطق زلزله‌زده وجود دارد.

به گفته وی، از عصر روز سه‌شنبه بارشها به استانهای واقع در دامنه شرقی زاگرس نیز می‌رسد؛ بارش برف در ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز در این روز رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور افزود: بارشها طی روز چهارشنبه در جنوب غرب، زاگرس مرکزی و جنوبی شدت می‌گیرد و این وضعیت تا آخر هفته برای غالب نقاط نیمه غربی کشور و البرز پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه درباره وضعیت جوی مناطق زلزله زده نیز اظهار کرد: سامانه بارشی که وارد کشورمان شده در ساعتهای آتی بخشهایی از استان کرمانشاه و نقاط زلزله‌زده را با افزایش ابر و بارش باران مواجه می‌کند.

وی توضیح داد: شدت بارشها در روز سه‌شنبه برای استانهای نوار غربی و کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود و احتمال آبگرفتگی معابر نیز در مناطق زلزله‌زده دور از ذهن نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور،‌ بجنورد با چهار درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 30 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران نیز امروز در گرمترین لحظات به 16 درجه بالای صفر رسید که طی روزهای آتی بارش پراکنده در پایتخت نیز رخ می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها