کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

پشت پرده صدور قطعنامه ضد ایرانی در اتحادیه عرب

وزارت خارجه عراق به تشریح موضع این کشور در نشست روز گذشته وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره پرداخت.
کد خبر: ۱۰۹۵۴۲۵
موضع عراق در قبال بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه ای از موضع مخالف عراق با دو بند بیانیه اتحادیه عرب درباره متهم کردن ایران و حزب الله در حمایت از تروریسم پرداخت.

در این بیانیه آمده است: هیئت وزارت خارجه عراق شرکت کننده در نشست ویژه وزیران خارجه اتحادیه عرب با بندهای ۸ و ۹ بیانیه مخالف کرد. این دو بند جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان را به حمایت از تروریسم متهم می کند و این با موضع آشکار عراق و برگرفته از تعریف واقعی و دقیق تروریسم همخوانی ندارد. میان موضع سیاسی برخی علیه دیگران و وارد کردن اتهام آشکار تروریستی بدون شواهد ملموس تفاوت وجود دارد زیرا این سبب می شود که منطقه و دنیا این فرصت را از دست بدهند که حامیان تروریسم را مشخص کنند و این به تروریست ها برای توجیه اقدامات خود فرصت می دهد.

وزارت خارجه عراق بیان کرد: وارد کردن اتهام به ایران و حزب الله با موضع روشن عراق مبنی بر تعریف آشکار از تروریسم همخوانی ندارد. متهم کردن حزب الله به تروریسم بدون مدرک و سند، فرصت مشخص کردن حامیان تروریسم را از بین می برد. هیئت عراقی در اتحادیه عرب با بندهای مربوط به ایران و حزب الله مخالفت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها