کارشناس غرب آسیا با اشاره به نقش سردار حاج قاسم سلیمانی در زمین گیر کردن داعش در منطقه از زمان تقریبی نابودی کامل تروریست ها در دو محور سوریه و عراق سخن گفت.
کد خبر: ۱۰۹۵۴۲۱
پاسخ دندان شکن سپاه و محور مقاومت به سعودی‌ها/ توطئه‌ای که توسط سردار سلیمانی عقیم ماند

حسن هانی زاده در گفت وگو با جام جم آنلاین پیرامون آخرین تحولات میدان عراق و سوریه افزود: پاکسازی عراق از لوث وجود گروهک تروریستی داعش و هم چنین پاک سازی منطقه «البو کمال» در مرز سوریه و عراق تنها یک معنا دارد و آن این است که طرح مشترک آمریکا-عربستان و رژیم صهیونیستی در شطرنج سیاسی خاورمیانه عقیم شده است.

وی با اشاره به آزادسازی شهر البوکمال واقع در شرق استان دیرالزور سوریه تصریح کرد: هدایت مستقیم عملیات آزادسازی این شهر توسط سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس عملا وعده دو ماه پیش ایشان برای نابودی داعش را جامه عمل پوشاند و امروز مردم عراق با راه اندازی جشن و پایکوبی در این شهر به استقبال سرنگونی کامل پرچم تروریست ها در منطقه رفتند.

این کارشناس منطقه در پاسخ به این سئوال که چه زمانی تمام نقاط اشغالی در سوریه و عراق از وجود عناصر داعش پاکسازی خواهد شد، خاطر نشان کرد: به نظر می رسد با گذشت نزدیک به 7سال از بحران آفرینی های داعش در منطقه 90 درصد اراضی اشغالی از تروریست ها باز پس گیری شده و تنها 10 درصد باقی مانده است که آن هم تا پایان سال جاری میلادی آزاد خواهد شد.

هانی زاده با نگاهی به 7 دوره مذاکرات سوری در آستانه به سرپرستی ایران – روسیه و ترکیه گفت: تامین امنیت مناطق مورد اختلاف دولت سوریه و نیروهای مخالف اسد مهمترین دستاورد سلسله نشست های آستانه برای حل بحران سوریه بشمار می آید و این مهم تنها با رایزنی های مستمر سه ضلع اصلی مذاکرات با طرف های درگیر حاصل شد.

وی با بیان اینکه راه حل های سیاسی در سوریه و عراق به پایان رسیده است، ابراز داشت: آنچه امروز در منطقه رخ داده به مفهوم پیروزی محور مقاومت در برابر جبهه تروریست ها بوده و این مسئله پاسخ دندان شکن فرمانده‌ هان سپاه بعنوان مستشاران نظامی عراق و سوریه رزمندگان مقاومت از جمله حزب الله به عربستان بزرگترین حامی منطقه ای داعش ارزیابی می شود.

هانی زاده در پایان، در جواب این پرسش که آیا نشست اخیر وزرای خارجه کشورهای عربی با اهداف تلافی جویانه علیه پیروزی های اخیر محور مقاومت انجام شده است، پاسخ داد: بله، رژیم ریاض با ناکامی های جبهه تروریسم برابر محور مقاومت با برگزاری نشست سران اتحادیه عرب تلاش دارد با تحرکات سیاسی یک ائتلاف علیه جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان ایجاد کند و در این بین حتما از حمایت آمریکا بی نصیب نخواهد ماند.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از وزرای خارجه کشورهای عربی با قطعنامه ضد ایرانی قاهره مخالف بودند و نیز دست برتر در منطقه از آن ایران و متحدانش است، مانند بسیاری از فتنه های سعودی این طرح هم با شکست مواجه می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها