وزیر خارجه عربستان در نشست اضطراری اتحادیه عرب مدعی شد که عربستان مقابل سیاستهای تهاجمی ایران دست بسته نخواهد نشست!
کد خبر: ۱۰۹۵۱۲۶
ادعای جدید الجبیر: عربستان در برابرتهدیدهای ایران دست بسته نمی نشیند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، وزیر خارجه عربستان سعودی امروز در نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره گفت: قبول شرکت در این نشست فوری، حاکی از این است که کشورهای شرکت‌کننده از خطری که اقدامات ایران برای امنیت و ثبات منطقه دارد، آگاه هستند.

وی در ادامه مدعی شد: موشک بالستیکی که به ریاض شلیک شد، نشانگر حملات مکرر ایرانی‌ها به پادشاهی سعودی است و تاکنون شاهد شلیک هشتاد موشک بالستیک دارای هویت ایرانی از سوی عاملان ایران یعنی حوثی‌ها به سمت خود بوده‌ایم.

الجبیر مدعی شد: سکوت در برابر این حملات وحشیانه عوامل منطقه‌ای ایران، به نفع امنیت هیچ یک از پایتخت‌های عربی نیست. امروز از همه شما می‌خواهم که صادقانه و ثابت‌قدم در کنار مردم و کشورهایمان بایستیم و در مسیر پاسخ به اقدامات ایران، به اصول و منشور اتحادیه و قواعد بین‌الملل پایبند بمانیم!

وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه مدعی شد: عربستان در برابر دخالت ها و تهدیدهای ایران دست بسته نخواهد نشست و برای دفاع از امنیت ملی و مردم خود، درنگ نخواهد کرد!

عادل الجبیر در ادامه ادعا کرد که از دخالت های ایران در کشورهای عربی شدیداً احساس خطر می کنیم.

وی مدعی شد: ما باید وظایف میهنی خود را بر عهده بگیریم و امنیت و ثبات کشورهایمان را در برابر سیاست تهاجمی ایران، حفظ کنیم.

نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه عرب در بیانیه ای که دیکته شده عربستان سعودی بود ایران را متهم به دخالت و ناامنی در منطقه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها