آخرین اثر به جای مانده از «لئوناردو داوینچی» به قیمت رکوردشکن ۴۵۰ میلیون دلار در یک حراجی به فروش رفت و گران‌ترین اثر نقاشی جهان نام گرفت.
کد خبر: ۱۰۹۴۵۸۱
گران‌ترین نقاشی جهان + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، در حراجی کریستیز نیویورک، نقاشی «لئوناردو داوینچی» از حضرت مسیح (ع) با عنوان «سالواتور موندی» با فروش ۴۵۰ میلیون دلاری، رکورد گران‌ترین اثر نقاشی که تاکنون در یک حراجی به فروش رفته را بیش از دوبرابر افزایش داد.

برای این نقاشی که اخیرا پیدا شده و در اختیار مجموعه‌داران خصوصی بود، پیش از شروع حراجی قیمت حدودی ۱۰۰ میلیون دلاری تخمین زده شده بود اما یک خریدار ناشناس با بیش از چهار برابر ارزش تخمینی این اثر هنری را خرید تا رکورد پیشین گران‌ترین اثر هنری را که با ۱۷۹.۴ میلیون دلار در اختیار نقاشی «زنان الجزایر» از «پابلو پیکاسو» بود را با اختلاف فراوان جا به جا کند.

قدمت نقاشی «سالواتور موندی» به سال ۱۵۰۰ میلادی بازمی‌گردد و یکی از حدود ۲۰ نقاشی به جای مانده از «داونیچی» نقاش و مجسمه ساز نامدار رنسانس است.

در این نقاشی حضرت مسیح (ع) با لباسی آبی با نوارهای قرمز و در حالی که گوی بلورینی در دست دارد به تصویر کشیده شده است. این اثر نقاشی اولین‌بار به سفارش مجموعه شخصی پادشاه چارلز اول کشیده شد و در سال ۱۹۷۳ چوب حراج خورد اما پس از آن تا سال ۱۹۰۰ ناپدید شد. این نقاشی در سال ۱۹۵۸ در حراجی ساتبی به یک مجموعه‌دار آمریکایی فروخته شد و مجددا در سال ۲۰۰۵ در اختیار کنسرسیوم آثار هنری قرار گرفت و مرمت‌های فراوانی روی آن صورت گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها