یک دیپلمات در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

تروریست خواندن سپاه امنیت رژیم صهیونیستی را بیشتر به خطر می‌اندازد

مسئول روابط‌عمومی کل سپاه گفت: قطعاً با اراده‌ای که از مسئولین کشور سراغ داریم و تدابیر هوشمندانه رهبری انقلاب، به فضل الهی تحریم کاتسا هم به فرصتی برای ما تبدیل می شود.
کد خبر: ۱۰۹۴۰۷۹
سردار شریف: هر کشوری علیه ایران اقدام کند سر جایش می نشانیم

به گزارش جام جم آنلاین، سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به راهبرد سپاه برای مقابله با تحریم کاتسا به مهر گفت: اصل قانون کاتسا که علیه جمهوری اسلامی وضع شده، هدفش این است که فشار مضاعفی را بر ملت ایران وارد می‌کند و صرفاً سپاه مد نظر آنها نیست و موضوع موشکی و هسته‌ای صرفاً بهانه‌ای است برای آن.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا به امروز سپاه پاسداران تحت تحریم آمریکا قرار داشته است و این مسئله تحریم‌ها موضوع جدیدی نیست، گفت: همه پیشرفت‌های ما در حوزه دفاعی و امنیتی کشور در سایه همین تحریم‌ها به دست می‌آید.

مسئول روابط‌عمومی کل سپاه افزود: ما در طول ۳۹ سال گذشته برای مقابله هر چه بهتر با تحریم‌های اعمالی از سوی آمریکا، تدابیر هوشمندانه‌ای را اتخاذ کرده‌ایم و تا حد زیادی توانسته‌ایم کم و کاستی‌های خود را در حوزه‌های مختلف در همین شرایط جبران کنیم و به این حد از توان رسیده‌ایم که محکم بگوییم که قادر هستیم از مردم و کشور خود محافظت کنیم.

سردار رمضان شریف تصریح کرد: آن زمان هم که تجهیزات کافی در اختیار نداشتیم، توانستیم صدام را که علیه کشور ما قد عَلَم کرده بود، سر جایش بنشانیم و امروز شما از حزب بعث عراق هیچ خبری نمی‌شنوید و مطمئن باشید همه افراد دیگری هم که بخواهند علیه نظام جمهوری اسلامی اقدامی داشته باشند را سر جایشان خواهیم نشاند.

وی با بیان اینکه قدرت دفاعی ما قابل مقایسه با اوایل انقلاب نیست، گفت: مهمترین عنصر قدرت ما، اعتقاد قلبی مردم به دین، مذهب و نظامشان است و من احساس نمی‌کنم که اتفاق خاصی در راه باشد. مأموریت‌های سپاه تعریف شده و روشن است و بدون کمک دیگران و تحت شرایط تحریمی هم می‌تواند به خوبی به راه خود ادامه دهد و تحریم‌ها هیچ تأثیری در سپاه و مأموریت‌های آن نخواهد داشت و شاید تأثیری که بر ما می‌گذارد، افزایش انگیزه ما جهت تقویت توان و بنیه دفاعی کشور است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه اظهار داشت: این اقداماتی که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند، به نوعی واکنشی است به شکست‌های سال‌های اخیر آنها در منطقه، چرا که آمریکایی‌ها تکلیفشان با ما مشخص بوده و هست، اما آنها در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای تجزیه کشورها و تغییر جغرافیای منطقه با بوجود آوردن برخی گروهک‌های تروریستی همچون داعش انجام دادند و امروز احساس می‌کنند که دستاورد ملموسی برای آنها به همراه نداشته باشد.

سردار رمضان شریف ادامه داد: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا سر و صدا و جنجال رسانه‌ای، افکار عمومی را به سمت و سوی دلخواه خودشان بکشاند و شکست‌های خودشان را بپوشاند و برای آن، مقصری پیدا کنند. اما قطعاً با اراده‌ای که از مسئولین کشور سراغ داریم و همچنین با توجه به تدابیر هوشمندانه رهبر انقلاب در اداره کشور و عبور دادن کشور از بحران‌های مختلف، فکر می‌کنم به فضل الهی این تهدید هم به فرصتی برای ما بدل خواهد شد و از این موضوع نگرانی خاصی نداریم.

وی در پاسخ به این سؤال که آینده داعش را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: داعش به وجود آمد تا صاحب یک سرزمین و محدوده جغرافیایی مشخصی باشد و آن را توسعه بدهد که با نگاهی به نقشه اولیه ترسیم شده آن گروه، گستره جغرافیایی وسیعی را برای خودشان در نظر گرفته بودند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه خاطرنشان کرد: داعش به لحاظ سرزمینی و جغرافیایی، امروز در شرایط بسیار نامناسبی قرار دارند و اینکه بتوانند دارای سرزمین مشخص باشند، تقریباً منتفی شده و می‌توان گفت کار آنها در منطقه تمام شده است. اما نمی‌توان گفت تفکر داعش هم جمع خواهد شد، چرا که حتماً به شکل دیگری و در جغرافیای دیگری ظهور و بروز خواهند کرد؛ کما اینکه در کشورهای اروپایی هم شاهد هستید که امروز پس از ۶۰-۵۰ سال آرامشی که داشتند، مجدداً ناآرامی به سراغ آنها آمده و البته این گروه‌های تروریستی ساخته و پرداخته همین کشورهای اروپایی هستند.

سردار رمضان شریف گفت: یکی از مواردی که می‌تواند کمک بسیاری به پایان دادن به تفکر تروریست‌های تکفیری باشد، ایجاد تغییر و تحول ساختاری در تفکر وهابیت است که مورد حمایت رژیم آل‌سعود قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها