خدامرادی، طراح و مجری طرح "هر زائر یک نهال" از کاشت حدود 10 هزار نهال توسط زوار اربعین امسال در حاشیه مسیر 11 کیلومتری جاده مهران تا مرز عراق خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۳۹۴۸
مرحله دوم طرح هر زائر یک نهال در مرز مهران اجرا شد

به گزارش جام جم، وی با بیان اینکه این طرح برای دومین سال متوالی در مرز مهران و در مسیر بازگشت زوار اجرا شد، افزود: سال گذشته در جریان راهپیمایی عظیم اربعین حسینی, برآن شدیم تا ازظرفیت عظیم زوار ابا عبداله الحسین در راستای مسایل فرهنگی و زیست محیطی استفاده کنیم و لذا طرح (هر زائر یک نهال) را تهیه و تقدیم استانداری و ستاد اربعین کردیم که مورد توجه قرار گرفت.

خدامرادی با اشاره به همکاری شهرداری مهران، مجموعه استانداری ایلام و مدیران ادارات منابع طبیعی و محیط زیست استان، در اجرای مطلوب این طرح، تصریح کرد: تجربه خوب سال گذشته باعث شد مرحله دوم این طرح را امسال در مرز مهران اجرا کنیم و امیدوار باشیم که تحول زیادی در فرهنگسازی در بعد ارزش درخت و درختکاری و حفظ محیط زیست ایجاد کند.

خانم خدامرادی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح از چند جهت حائز اهمیت است: اول اینکه بیشترین حضور میلیونی و اجتماع انسانی جهانی در اربعین صورت می گیرد که این طرح می تواند پیام بزرگی به این جمعیت عظیم مسلمانان برای حفظ محیط زیست و طبیعت باشد. دوم اینکه منطقه مهران کانون ورود ریزگردها به کشور و همچنین منطقه گرم و خشک است و مستعد بیابانی شدن، بنابراین درختکاری در این منطقه بسیار حیاتی و ضروری است.

وی ایجاد چتری از درختان و سایبانی خنک در طول مسیر تردد زوار اربعین در استان ایلام را ویژگی دیگر اجرای این طرح برشمرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها