یک نماینده پارلمان عراق از به تاخیر افتادن سفر ولی‌عهد عربستان سعودی به بغداد به دلیل پیچیده شدن اوضاع در منطقه با استعفای نخست‌وزیر لبنان، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۸۳
عراق فعلا «بن سلمان» را نمی پذیرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «جاسم محمد جعفر» نماینده ائتلاف دولت قانون عراق،با اشاره به اینکه قرار بود «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی در ماه جاری میلادی به بغداد سفر کند، اعلام کرد که بغداد این سفر را به دلیل پیچیده شدن اوضاع در منطقه، به تاخیر خواهد انداخت.

به نوشته «اسکای پرس»، این نماینده پارلمانی عراق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: العبادی طی سفر اخیرش به عربستان سعودی از ولی‌عهد این کشور برای سفر به عراق دعوت کرده بود و توافق شد که این سفر در اوایل ماه جاری میلادی (به اعلام پایگاه خبری «عربی 21») صورت گیرد.

وی افزود: حوادث اخیر در عربستان و منطقه و قضیه لبنان و استعفای «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان، همه امور را پیچیده کرد و این دشوار است عراق از شخصی که آن را در آینده به دلیل مشکلات موجود میان ایران و عربستان، متضرر خواهد کرد، استقبال کند.

این نماینده حزب الدعوة اعلام کرد: عراق می‌خواهد مستقل و بی‌طرف بماند و این طبیعی است که [بگوید] زمان این سفر در حال حاضر مناسب نیست...و زمان این سفر را به نتایج بعدی حاصله در منطقه منوط کند.

به تاخیر افتادن این سفر قطعا از سوی طرف عراقی خواهد بود زیرا بغداد نمی‌تواند از شخصی که می‌خواهد اقدامات علیه ایران و حزب‌الله و حتی برخی طرف‌ها در عراق را تشدید کند، استقبال کند.

جعفر تاکید کرد: بن سلمان می‌خواهد گفت‌وگوها با کشورهای منطقه را افزایش دهد و روابط قوی‌تری برقرار کند تا به وی در آینده کمک کنند. شاخصه‌های سیاسی نیز نشان می‌دهد، اوضاع در منطقه پیچیده است و عربستان استراتژی تشدید اقدام علیه ایران و حزب‌الله را پیش می‌برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها