یکی از کشورهای اروپایی که تعداد زیادی از این بناهای تاریخی را دارد، کشور انگلستان است. سرزمینی مملو از سازه های قدیمی و قلعه های تاریخی که هر کدام داستان خود را دارند. یکی از این قلعه ها، کاخ همپتون کورت نام دارد، قلعه ای که به دلیل رفت و آمد ارواح مختلف حالا مشهور شده است. در ادامه با ما همراه شوید.
کد خبر: ۱۰۹۳۳۲۳
اسرار خوفناک کاخ تاریخی همپتون کورت انگلستان + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از لست سکند، کاخ قلعه همپتون کورت در انگلستان یکی از پر بازدیدترین جاذبه‌های گردشگری این کشور است که چیزی حدود ۲ میلیون نفر بازدید کننده در سال دارد. این کاخ در کشور انگلستان و در ۸ کیلومتری جنوب غربی لندن قرار دارد. همپتون کورت، در سال ۱۵۱۵ و برای یکی از کاردینال های به نام آن دوران ساخته شد و بعدها بعد از کمتر شدن محبوبیت این کاردینال، کاخ، به یکی از املاک شاه هنری هشتم تبدیل شد.

یکی از دیدنی ترین بخش های کاخ همپتون کورت مجموعه‌های از مجسمه های حیوانی از جنس سنگ است که در ورودی ها به نمایش گذاشته شده اند و «دیوهای پادشاه» یا King’s Beasts نام دارند. اما در کنار این همه جذابیت ها، موردی که باعث شده تا گردشگری در این کاخ تبدیل به گردشگری وحشت شود، اتفاقات ماورایی است که در آن رخ می دهد.

یکی از این اتفاقات مربوط به ۲ کودکی است که به این کاخ رفته بودند تا هم از آن دیدن کنند و هم مانند بسیاری از افراد دیگر از خود و کاخ عکس بگیرند. در یکی از عکس‌های گرفته شده، تصویر یک شخص عجیب هم دیده می شود که با خصوصیت‌های یکی از شبح‌های معروف این کاخ به نام بانوی خاکستری همخوانی زیادی دارد. بانوی خاکستری یکی از خدمتکاران سلطنتی این کاخ بوده است که ظاهرا در سال ۱۵۶۲ به خاطر بیماری آبله می میرد و بعد از آن روحش در همانجا باقی می ماند. یکی دیگر از روح های تسخیری این کاخ، روح یکی از همسران هنری هشتم است که در آن دوران به دستور وی کشته می شود.

یکی دیگر از ماجراهای پر سر و صد و جنجالی کاخ همپتون کورت انگلستان مربوط به دوربینی بود که توسط ۳ مرد در گوشه ای از این کاخ گذاشته شد تا رفت و آمدها زیر نظر گرفته شود و با کمال تعجب در آن تصاویری از شبحی با لباس قدیمی دیده می شود که مدام درها را باز و بسته می کند.

به طور کلی باید گفت که این کاخ اسرار زیادی را در خود نگهداری می‌کند که هر چند وقت یکبار سر و صدا و آشوب زیادی را به پا می‌کند. با این حال همچنان در کاخ همپتون کورت به روی همه باز است و یکی از پر طرفدارترین جاذبه های لندن محسوب می‌شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها