کشور ترکیه از نخستین ساعات وقوع زلزله تیمی 52 نفره پزشکی و امدادی را به همراه کمک های اضطراری به مناطق زلزله زده شمال عراق اعزام کرد.
کد خبر: ۱۰۹۳۲۱۷
ارسال محموله کمک های امدادی ترکیه به زلزله زدگان عراق
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از اسماعیل یاغجی رییس مرکز مدیریت بحران منطقه ای هلال احمر ترکیه در جنوب شرقی این کشور اعلام کرد که این محموله شامل سه هزار تخته چادر، 10 هزار تختخواب، 10 هزار تخته پتو، مواد غذایی ضروری و تعدادی آشپزخانه سیار است.
مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه نیز در پی زمین لرزه دیشب در مرز عراق با ایران، با اعزام گروه امدادی دیگر، چهار هزار چادر، هفت هزار تخته پتو و یک کامیون مواد غذایی از طریق گذرگاه مرزی خابور به مناطق زلزله زده عراق ارسال کرد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، زمین لرزه 7,2 ریشتری شب گذشته در مرز عراق - ایران در شهرهای حکاری، شیرناک، ماردین، باتمان، سیرت و وان ترکیه نیز احساس شد ولی این زلزله خسارت مالی و جانی در ترکیه نداشته است.
ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز با انتشار پیامی توئیتری با اشاره به آمادگی سازمان های مختلف این کشور برای کمک رسانی به زلزله زدگان عراق، از این حادثه ابراز تاسف کرد.
مقامات استان سلیمانیه عراق اعلام کردند که بر اثر زمین لرزه شدیدی که یکشنبه شب بخش های وسیعی از شرق عراق را لرزاند، دست کم 6 تن جان باخته و بیش از 200 نفر زخمی شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها