اگر این امکان را دارید که روزهای پاییزی خود را به‌شکلی دیگر خاطره کنید و به‌دور از تصویرهای همیشگی به یک نقطه‌ای از دنیا سفر کنید، این‌بار هند را انتخاب کنید و سفری متفاوت را در دفتر خاطرات خود ثبت کنید.
کد خبر: ۱۰۹۱۴۵۱
هند؛ بهترین انتخاب پاییزی برای سفری درخشان و به‌یادماندنی

آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان برای این خاطره‌ی تکرارنشدنی در پاییز امسال به شما پیشنهاد می‌کند که با انتخاب تور هند سفری متفاوت داشته باشید و در شگفتی هنر و معماری این سرزمین غرق شوید.

درست است که رسیدن به برخی نقاط دنیا نیاز به برنامه‌ریزی ویژه و یا امکانات خاص دارد، اما شما برای رسیدن به هندوستان هیچ مانعی ندارید و هرلحظه که تصمیم گرفتید می‌توانید با استفاده از تور هند لحظه آخری مسافر هند شوید!

شگفتی این سرزمین از همان لحظه اول به‌چشم‌های شما می‌آید، درآمیختگی منظم و بی‌نظیر رنگ‌های طبیعت و ساخته‌های دست بشر دنیایی جدید از زندگی شهری را به نمایش گذاشته که نه فقط علاقمندان به هنر و معماری، بلکه همه‌ مسافران را خیره می‌کند.

گردشگران هندوستان را مسافران مثلث برمودا می‌گویند! چون آنها وارد سرزمینی می‌شوند که جذابیت‌ها و دیدنی‌ها آنها را جلب می‌کند.

برای همین یکی از پرطرفدارترین انتخاب گردشگران تور دهلی آگرا جیپور است که با آن وارد مثلث‌ طلایی هند می‌شوند.

دهلی؛ دنیای باغ‌ها و عمارت‌های سرخ

مردمان رویایی دهلی که در میان رقص، شادی و پایکوبی به میزبانی شما می‌آیند، شما را به دیدن زیباترین جاذبه‌های گردشگری راس‌ اول مثلث‌طلایی دعوت می‌کنند.

شهر دهلی پایتخت هندوستان است و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است. شهری که قدمتی ۵۰۰۰ ساله دارد و بارها ویران شده و از نو ساخته شده است. در این شهر پر است از شاهکارهای معماری که شما می‌توانید به دیدن آن بروید، یکی از زیباترین این بناها، معبد آکشاردام است، ساختمان اصلی این معبد که از سنگ ساخته شده در مرکز آن قرار دارد و پیرامونش را باغ‌های زیبای هندی فراگرفته‌اند.

براساس علم جهت‌یابی در این نقطه از شهر معبد ساخته شده است و درون آن مجسمه‌ی ۲۰ هزار مرتاض هندی وجود دارد. البته در کنار این معبد دریاچه‌ی نارایان ساروار که آب صد و پنجاه رودخانه و دریاچه به آن می‌ریزد و به باور مردم هند رودخانه‌ی مقدس است، قرار دارد برای همین این معبد یکی از اصلی‌ترین مناطق گردشگری دهلی است.

مهاتماگاندی رهبر فقید و سرشناس هندوستان که در سال ۱۹۴۸ به قتل رسید و پیکرش به رسم آیین هندوها سوزانده شد و خاکسترش به دریا ریخته شد، نیز در دهلی محل یادبودی دارد که باید پیش از ترک شهر آن را ببینید، سکویی چهارگوش از مرمر سیاه تنها نشان و نماد گرامی‌داشت فعالیت‌های این مرد برای صلح و آرامش است.



بخشی‌ از دیدنی‌های تمام‌نشدنی این شهر را که تماشا کردید، از میان باغ‌ها و عمارت‌های سرخ عبور کنید تا به رستوران‌هایی برسید که طعم بی‌نظیر انواع غذاها و نوشیدنی‌های مخصوص هند را در آنجا مزه کنید. Varq یکی از مشهورترین رستوران‌های دهلی است که فضایی تلفیقی از معماری شرقی و دکوراسیون غربی دارد. آنچه که اینجا را مشهور کرده همانند ترکیب داخلی آن، غذاهای تلفیقی و خاص سرآشپز معروفش است.

اگر طعم دلنشین غذاهای هندی خوب به ‌دهانتان نشست، حالا فرصت خوبی است که سری هم به مراکز خرید دهلی بزنید و از مشهورترین برندهای خارجی خرید کنید. DLF Emporio یکی از مشهورترین مراکز خرید و مناسب آن‌هایی است که عاشق برندهای معروف و محصولات لاکچری هستند. در این مجموعه زیبا و البته بزرگ می‌توانید منحصر به‌فردترین محصولات برندهای دنیا را انتخاب کنید.

آگرا؛ مهد عشق و وفا

زمان این است که دهلی اولین نقطه‌ی زیبای هندوستان را به‌سوی آگرا، مهد عشق و وفاداری ترک کنید و وارد راس دوم مثلث‌طلایی شوید. چشم‌هایتان را که باز می‌کنید وارد بهشتی بر روی زمین می‌شوید و به‌سادگی می‌توانید ساعت‌ها و حتی روزها در میان سبزی چشم‌گیر این شهر بمانید و لذت ببرید.

به گزارش ویرلن؛ وقتی چشم از زیبایی طبیعی و بهشت آفرینش بر روی زمین بر می‌دارید، خود را به ایران نزدیک می‌بینید، شما به دیدن تاج‌محل یکی از عجایب و شگفتی‌های معماری دنیا که دقیقا برگرفته از معماری ایرانی است می‌روید. تاج محل یا همان سمبل عشق در سال ۱۶۴۷ میلادی به دستور شاه جهان برای یادبود همسر ایرانی‌اش، ارجمند بانو بیگم، معروف به ممتاز محل ساخته شد. می‌گویند بیش از ۲۰هزار معمار و هنرمند آسیایی زیر نظر دو معمار مشهور ایرانی به‌نام‌های استاد احمد لاهوری و برادرش استاد حمید لاهوری این بنلی زیبا و شگفت‌انگیز را ساخته‌اند.



از آگرا نمی‌توانید دل بکنید و آنچنان اینجا را به ایران نزدیک می‌بینید که متعجب می‌شوید!‌ تاثیر چشم‌گیری که زبان و فرهنگ ایرانی در هند برجای گذاشته شگفت‌آور است، آنچنان که هم‌اکنون بسیاری از لغات مشترک در لغات وجود دارد، حتی نفوذ فرهنگی به حدی است که در زمینه موسیقی، سنتور ایرانی با تغییرات اندک هم‌اکنون یکی از سازهای مطرح در هند است و آثار موسیقیایی زیادی را به‌جای گذاشته است.

در این سرزمین رویایی بر روی زمین در کنار این اثر بی‌نظیر معماری قلعه‌ی آگرا و مجموعه‌ی فاتح پورسیکری هم از دیدنی‌های اینجاست که هر کدام ساعت‌ها شما را درگیر تاثیر هنر ایرانی بر معماری و فرهنگ هندی می‌کند.

جیپور؛ معماری طلایی هند

این‌بار شما به راس‌سوم مثلث‌طلایی می‌رسید؛ جیپور. سرزمینی سبز، اما درخشان و طلایی! اینجا یکی از مرفه‌ترین و متمول‌ترین شهرهای هندوستان است که بیشتر چهره‌های سرشناس و ثروتمندان هندی در خانه‌هایی بسیاز بزرگ و زیبای اینجا زندگی می‌کنند.

در میان بخش‌های ثروتمندنشین این نقطه‌ی زیبا، بازهم دیدنی‌های تاریخی جذاب هم وجود دارد. به‌شما پیشنهاد می‌کنیم که در این شهر حتما به دیدن هوا محل یا قصر بادها که در سال ۱۷۹۹ به دستور مهاراجه ساوای سین از شن‌های ریز سرخ و صورتی رنگ ساخته شده است، بروید. این قصر هرمی شکل که در ۵ طبقه ساخته شده است، ۹۵۳ پنجره دارد و به این علت ساخته شده است که زنان حرمسرا و خاندان سلطنتی بتوانند به راحتی از طریق پنجره‌های آن شاهد زندگی روزمره‌ی مردم عادی باشند.



در این شهر البته شما زیباترین جواهرات دست‌ساز هندی را هم می‌بینید و اگر مایل بودید می‌توانید یکی از آنها را برای سوغاتی بخرید.

بمبئی؛ شهر تجارت و سینما

تا اینجای سفر شما در مثلث برمودای هند گرفتار شده‌اید و زیبایی‌های تکرارنشدنی این سرزمین شما را رها نمی‌کند، اما حالا می‌توانید مسافر بمبئی شوید و با دنیای واقعی‌تر از زندگی امروز مردم هند آشنا شوید. به شما پیشنهاد می‌کنیم صبحتان را از Bandra شروع کنید، کافی است بوی نان تازه را در خیابان دنبال کنید.

نانوایی‌ها در بمبئی از صبح خیلی زود مشغول به کار می‌شوند. قبل از اینکه آفتاب شهر را گرم و زنده کند به سمت Bandra بروید و از نانوایی‌های کنار اسکله رولت دارچینی یا کیک بلوبری بگیرید و در کوچه پس کوچه‌های پر از خانه‌های قدیمی قدم بزنید.

اما آنچه که بمبئی را در ذهن‌ها پررنگ می‌کند، شهرک سینمایی بالیوود آن است. در هندوستان گردی یک روز را اگر به گشتن در این شهرک اختصاص بدهید احتمالا خیلی از سوپراستارهایی که همیشه آرزوی دیدن‌شان را داشتید خواهید دید.

گوا؛ ساحل آرامش

تا اینجای سفر خوب با معماری، فرهنگ و هنر هند آشنا شدید. حالا می‌توانید با تور گوا به یکی از زیباترین سواحل دنیا بروید و در آرامش استراحت کنید. با ورود به ساحل فوق‌العاده دیدنی و رویایی گوا، انگار باز هم به بهشت دعوت شده‌اید.

سواحل شمالی با ورزش‌های آبی، برنامه‌های روزانه‌ی جذاب، شب‌هایی پر از فستیوال و موسیقی و سواحل جنوبی گوا مکانی برای ریلکس شدن و لذت بردن از آرامش هستند.

گوا جایی نیست که یکبار به آنجا صرف کنید. بعد از سفر اولتان، قطعا حس خواهید کرد که سفر به گوا یک باید شده است و بعد از سفر دوم، متوجه می‌شوید که باید زود زود به گوا سفر کنید.



شاید این باید را به‌خوبی بتوان برای سفر به هند هم به‌کار برد. سرزمین رقص، شادی، رنگ و زیبایی آنقدر به رسوم ایرانی‌ها نزدیک است که گردشگران با احساس آرامش و تعلق‌خاطر روزهای سفر خود را سپری می‌کنند. این شرایط، امکانی را برای ایرانی‌ها فراهم آورده که در بهترین فصل سفر یعنی تعطیلات عید، جشن آغاز سال‌نو خود را با تور هند نوروز 97 در این سرزمین جشن بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها