سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، مطالب منتشره درباره محتوای مذاکرات محرمانه ولایتی و سعد حریری را تکذیب کرد.
کد خبر: ۱۰۹۰۸۲۸
تکذیب محتوای مذاکرات ولایتی با حریری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت در اطلاعیه ای موارد مندرج در مذاکرات علی اکبر ولایتی و سعد حریری را تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

«با توجه به حضور «محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ملاقات «علی‌اکبر ولایتی» مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب با «سعد حریری» نخست‌وزیر لبنان مطالب منتشره که به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به ولایتی تحت عنوان محتوای مذاکرات محرمانه ولایتی و حریری درج شده، صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

لازم به یادآوری است پیش از این یک منبع آگاه در خصوص مذاکرات محرمانه ولایتی و حریری عنوان مدعی شده بود در این دیدار، حریری با طرح درخواست سعودی‌ها از ولایتی خواسته که ایران دست از حمایت از مردم مظلوم یمن بردارد و روابط خود را با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بهبود ببخشد.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب هم در پاسخ از حریری خواسته تا سعودی ها بمباران مردم بی گناه و حصر اقتصادی و دارویی این کشور را متوقف کنند تا مسیر گفتگو با ملت یمن باز شود.

درخواست نابجای حریری و سعودی‌ها این بود که جمهوری اسلامی ایران در موضوع یمن، جانب حق را رها کند اما چون ناامید شدند بلافاصله سعد حریری را به ریاض فراخواندند تا وی استعفای خود را در خارج از خاک لبنان اعلام نماید.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها