نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت ورود زائران پاکستانی برای ورود به خاک ایران و انتقال آنها به عراق به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی فراهم شده است، گفت: به نحوی که جمهوری اسلامی ایران هم اکنون آب و غذای 20 هزار زائری که همچنان در مرزهای پاکستان منتظر ورود به ایران هستند را تامین می کند.
کد خبر: ۱۰۹۰۲۷۴
تامین غذا برای 20 هزار زائر پاکستانی گرفتار در تفتان/ مرز میرجاوه مهیای ورود زائران کشور همسایه

علی کرد در گفت و گو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه مرز میر 72 میرجاوه حوزه انتخابیه وی می باشد، گفت: بنده هم از مدیر کل پایانه مرزی و هم به استاندار و فرماندار خواسته ام تا تمهیدات لازم جهت ورود زوار پاکستانی به خاک ایران و انتقال آنها به مرز عراق جهت شرکت در مراسم اربعین را فراهم آورند.

وی افزود: بعنوان نماینده حوزه انتخابیه خود، هم در قالب نامه و هم در قابل پیامک به مسئولین امر گوشزد کردم تا تسهیلات لازم را بصورت کامل از ورود زائرین پاکستانی تا اسکان آنها در زائر سرای میر 72 فراهم کنند.

کرد ضمن تقدیر از قوای سه گانه کشورمان برای تسهیل در امور زائرین کشورهای همجوار تصریح کرد: تردد رسمی زائران از پاکستان صرفا از مرز میرجاوه امکان پذیر است. زائران حسینی تبعه پاکستان از تاریخ 26 مهر ماه 1396 از مرز رسمی میر 72 در میرجاوه وارد کشور می شوند و تاکنون با هماهنگی همه دستگاه ها 30 هزار تن از این زوار با خدمات کامل به زاهدان و از آنجا به کربلا انتقال داده شده اند.

نماینده مردم خاش افزود: زائران پاکستانی پس از ورود به ایران در زائر سرای امام خامنه ای اسکان داده شده و از آنجا به مهمانسرای امام رضای زاهدان با یک تیم امنیتی پزشکی و امکانات رفاهی اعم از آب و غذا منتقل می شوند.

وی پیرامون انتشار برخی تصاویر از وضعیت نامطلوب پاکستانی های مشتاق برای زیارت کربلا معلی و تجمع گسنرده آنها در مرزها، ابراز داشت: این گونه گزارش ها و تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده است مربوط به آن سوی مرزهای شرقی جمهوری اسلامی یعنی شهر تفتان پاکستان است و ربطی به مرز میرجاوه ندارد.

کرد در همین ارتباط ادامه داد: تصاویر مذکور تجمع 20 هزار زائر پاکستانی پشت میله های مرزی بین پاکستان (تفتان) و ایران را نشان می دهد که بخاطر برخی مشکلات صدور ویزا با سختی مواجه شده اند و منتظر ورود به ایران هستند. اما با این حال جمهوری اسلامی به خاطر حسن همجواری و مهمان نوازی آب غذای زائران آن سوی مرزها را فراهم کرده است و ما یحتاج و خوراکی که الان استفاده می شود توسط مسئولان ایرانی تامین شده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی کشور اعم از بهداشتی و امنیتی در شهرستان میرجاوه و استان سیستان و بلوچستان با آغوش باز آماده استقبال از عاشقان زیارت اباعبدالله هستند به نحوی که سال گذشته گذرگاه مرزی میرجاوه رتبه اول را در انتقال زاوار خارجی به کشور کسب کرد.

وی مشارکت مردم سیستان و بلوچستان خاصه میرجاوه در استقبال از زوار پاکستانی را مورد تقدیر قرار داد و گفت: نیروهای نظامی انتظامی- علمای شیعه و سنی در کنار مردم همکاری خوبی در این خصوص با دستگاه ها داشتند و پیش بینی می شود تا آغاز رسمی مراسم چهلم سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله نزدیک به 60 هزار نفر از پاکستان وارد کشور شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها