رییس کمیته امداد حضرت امام (ره) با انتقاد از تحریم های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران، این اقدام را خلاف موازین بین الملل خواند و گفت: آمریکا از اینکه برخی نهادها به طبقه محرومان کمک می کنند ناراحت هستند و دستگاه دیپلماسی در این زمینه باید افشاگری کند.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۱۵
سوال رییس کمیته امداد از سران آمریکایی / از اینکه در لیست تحریم قرار گرفته ام خوشحالم

پرویز فتاح در خلال بازدید از غرفه جام جم پیرامون وضع تحریم های موسوم به کاتسا علیه سپاه پاسداران در گفت و گو با جام جم آنلاین اظهار کرد: به هر حال بنده هم از این طرح بی نصیب نماندم و نفر سوم فهرست تحریمی دولت آمریکا قرار گرفته ام. حقیقتا از این بابت نمی توانم خوشحالی خود را ابراز نکنم.

وی با اشاره به رهنمودهای امام (ره) افزود: ایشان یک خطی برای ما ترسیم کردند مبنی بر اینکه هرگاه دشمن از ما تعریف کرد روی این نکته باید تامل نمود و هر زمان مسئولان احساس کردند دشمن با ما سر ناسازگاری دارد باید امیدوار بود و بدانیم مسیر درستی انتخاب کرده ایم.

رییس کمیته امداد حضرت امام (ره) خاطر نشان کرد: اولا اساس تحریم ها غلط و نقض برجام محسوب می شود. لیکن سوال اینجاست چرا باید آمریکا یک نیروی مردمی و حافظ منافع و امنیت ملت را مورد هجمه قرار دهد؟

فتاح در همین زمینه افزود: مبنای تحریم های اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران از نظر حقوق بین الملل نادرست و قابل پیگیری از سوی ایران بوده و ما از دستگاه دیپلماسی کشور توقع داریم در رد این موضوع در مجامع بین المللی علیه دولت آمریکا دست به افشاگری بزند.

وی با ابراز تعجب از اینکه چرا نام وی در فهرست تحریم قرار گرفته است، تصریح کرد: بنده در یک نهاد حامی و خدمتگزار به اقشار آسیب پذیر جامعه فعالیت دارم و امور خیریه کشور را ساماندهی می کنیم. از این رو نتیجه می گیریم کلا ایالات متحده آمریکا با نظام ما در تعارض است وگرنه بطور مثال کمیته امداد چه اقدامی در راستای ادعاهای واهی آمریکا (اقدامات بی ثبات کننده)قرار داده است. از این رو باید گفت آمریکا چون دشمن مردم ایران است لذا از رسیدگی دولت و نظام به مردم ناراحت است و ما را مورد تحریم های خود قرار می دهد.

رییس کمیته امداد تاکید کرد: مسئولان باید از حریم سپاه و تمام افرادی که در جهت امنیت این مرز و بوم تلاش می کنند حمایت کند و در کنار مجموعه تلاش هایی تاکنون به خوبی انجام داده اند انتظار می رود واکنش متناسب به تحریم های جدید نشان دهند.

اما در ادامه در خصوص بحث تامین مسکن اقشار تحت تکفل کمیته امداد از فتاح سوال کردیم که پاسخ داد: مسکن نیازمندی اساسی و گران قیمت این خانواده هاست. امروز در روستا ها برای تهیه مسکن حداقل 35 میلیون در شهرها 50 میلیون و در کلان شهر تهران این رقم(متراژ پایین) به بیش از 90 میلیون می رسد و لذا این امکان تهیه منزل برای مددجویان ما با چنین هزینه هایی وجود ندارد.

رییس کمیته امداد در این رابطه افزود: عزم و اراده کمیته امداد با توجه به روحیه ای عمرانی که در حقیر وجود دارد، در این دوران بتوانیم بیشتر به سمت خانه دار کردن اقشار تحت تکفل گام بر داریم. با این اقدام یک بار بزرگی از دوش دولتمردان عزیز هم برداشته خواهد شد.

فتاح یادآور شد: فرمولی که ما در زمینه تهیه مسکن مددجویان کمیته امداد به دولت و مجلس ارایه کردیم مورد وثوق همگان قرار گرفته و اذعان دارند این امر شدنی است. در همین ارتباط با دولت و وزارت مسکن هم به توافقات خوبی دست پیدا کرده ایم و فکر می کنیم خانه دار کردن افراد تحت پوشش آنها را از خیلی از آسیب های اجتماعی مصون می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها