رئیس ستاد مرکزی اربعین خبر داد:

بازداشت افراد فاقد ویزا در مرز مهران

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به این‌که «در روزهای گذشته تعدادی از افراد فاقد ویزا در مرز مهران دستگیر و عودت داده شدند»، گفت: از مردم می‌خواهیم بدون ویزا راهی مرزها نشوند؛ زیرا کنترل‌های ما جدی است و اجازه نمی‌دهیم کسی بدون روادید از مرز عبور کند.
کد خبر: ۱۰۸۹۷۹۶
بازداشت افراد فاقد ویزا در مرز مهران

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، حسین ذوالفقاری در حاشیه مراسم شورای راهبردی اربعین با اشاره به مشکلاتی که سال قبل افراد بدون ویزا در مرزها ایجاد کردند، خاطرنشان کرد: امسال عراق اعلام کره است که اگر افراد فاقد ویزا وارد کشور شوند، حتما مرزها را می‌بندد؛ بنابراین ما هم کنترل‌های خود را جدی انجام می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم کسی بدون روادید وارد عراق شود.

وی در مورد ویزاهای جعلی که در چند روز گذشته صادر شده است، گفت: یکی دو مورد ویزاهای جعلی داشتیم که توسط وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی با این افراد سودجو برخورد شد اما یک مورد در فرودگاه عراق پیش آمد اما ویزاها جعلی نبود و مشکل این بود که ویزاها برای ایام غیراربعین بود البته مسئولان عراقی می‌توانستند همکاری کنند و برای این افراد مشکل درست نکنند. باید به مردم اطلاع‌رسانی شود که ویزای خود را از شرکت‌های معتبر دریافت کنند.

وی همچنین با بیان این‌که «بازرسان ما وضعیت مناطق مرزی را به ما گزارش می‌دهند»، خاطرنشان کرد: در دو روز گذشته اعلام شد که پارکینگ‌ها در جنوب از رانندگان مبالغی را علی‌الحساب دریافت کرده یا مسئولیتی درباره امنیت خودروها به عهده نگرفتند که ما ابلاغ کردیم که هیچ مبلغی علی‌الحساب گرفته نشود و در قبال پولی که از رانندگان دریافت می‌شود، پارکینگ‌داران موظف به حفظ امنیت خودروها هستند و در قبال خسارت، سرقت یا آتش‌سوزی خودروها مسئولیت دارند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره هزینه‌های سفر اربعین نیز گفت: هزینه این سفر در ایام غیر اربعین ۲۸۰ هزار تومان است که ما با رایزنی‌هایی که انجام داده‌ایم ۸۰ هزار تومان از هزینه‌های این سفر کاهش داده‌ایم. این هزینه‌ها در ایام غیراربعین هم وجود دارد و این گونه نیست که فقط برای ایام اربعین باشد اما ما در تلاشیم این هزینه‌ها را کاهش دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها