نایب رییس مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین عنوان کرد

هیچ خلاء قانونی برای مقابله با اقدامات ضدبرجامی آمریکا نداریم

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در خصوص خروج احتمالی ایران از برجام به خاطر اقدامات خصمانه آمریکا و وضع تحریم جدید علیه ایران گفت: خروج از برجام منوط به تشخیص هیات نظارت بر برجام است که با فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۰۸۹۵۹۵
هیچ خلاء قانونی برای مقابله با اقدامات ضدبرجامی آمریکا نداریم

مسعود پزشکیان در گفت و گو با جام جم آنلاین با اشاره به مصوبات مجلس به منظور مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا و وضع تحریم های جدید بعد از توافق هسته ای گفت: در این زمینه مجلس با هیچ خلاء قانونی مواجه نیست و نهادهای تصمیم گیرنده در این خصوص آماده هر نوع واکنش در برابر اقدامات ضد ایرانی آمریکا هستند.

وی در خصوص برخی گمانه زنی ها مبنی بر احتمال خروج ایران از برجام با توجه به ادامه تحریم ها توسط آمریکا گفت: به اعتقاد بنده در رابطه با این موضوع باید شورای عالی امنیت ملی کشور و هیات نظارت بر برجام که توسط مقام معظم رهبری تعریف شده تصمیم گیری کند.

پزشکیان تصریح کرد: هیات نظارت بر برجام دایما در حال رصد اجرای توافق هسته ای توسط کشورهای عضو 1+5 است. لذا هر تصمیمی که در چارچوب این هیات اتخاذ می شود قابلیت اجرا خواهد داشت. ممکن است نظرات مختلفی در جامعه و میان سیاسیون وجود داشته باشد ولی در نهایت این هیات نظارت بر برجام و شورای امنیت ملی کشور است که با استعانت از رهبری معظم انقلاب روند ادامه اجرا و یا توقف برجام را مشخص می کند.

وی در ادامه، با تاکید بر ضرورت وحدت ملت و مسوولین در شرایط کنونی که دشمن بر ما هجمه وارد می کند، افزود: اگر انسجام و یکپارچگی میان خود ما وجود داشته باشد به تعبیر حضرت امام (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند. لذا اگر دشمنان ما و در راس آن آمریکا همدلی قاطبه مردم و همچنین وحدت رویه مسئولین کشور را مشاهده کنند لاجرم توان مقالبه با نظام اسلامی را نخواهند داشت.

پزشکیان با بیان اینکه اختلافات اگر در درون کشور حل نشود و به مقوله وحدت که پشتوانه اجتماعی قوی است آسیب وارد کنیم، در این صورت قبل آنکه آمریکا به ما ضربه بزند خودمان شرایط را سخت تر خواهیم کرد.

عضو هیات رییسه مجلس خاطر نشان کرد: دشمنان نظام و انقلاب در طول چهار دهه همواره سعی کردند کشور را در سراشیبی قرار دهند که البته تاکنون موفق نشده اند . بنابراین دولت ها باید با مردم داری و رسیدگی به مشکلات مردم قدردان این سرمایه عظیم اجتماعی، سیاسی بوده تا با پشت گرمی نظام به این مردم هیچ گزندی به ما وارد نشود و دشمن مأیوس و شسکت خورده رانده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها