وزیر امور خارجه فرانسه گفت: به زودی برای آماده کردن مقدمات سفر «امانوئل مکرون» به تهران، به ایران سفر می‌کند.
کد خبر: ۱۰۸۹۳۸۸
وزیر خارجه فرانسه به ایران سفر می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، ژان ایو لودریان گفت: نیمه دوم نوامبر به ایران سفر می‌کند تا مقدمات سفر «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، را به این کشور فراهم کند.

سفر مکرون به ایران در چارچوب تلاش‌های فرانسه برای حفظ توافق هسته‌ای صورت می‌گیرد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، با تایید نکردن پایبندی ایران به آن، این توافق بین‌المللی را در معرض خطر قرار داده است. ترامپ با این کار، سرنوشت توافق هسته‌ای را به دست کنگره آمریکا سپرد.

لو دریان روز گذشته مهمان شورای روابط خارجی آمریکا بود و در این نشست ضمن اعلام حمایت از برجام مدعی شد: باید امکان دستیابی ایران را به سلاح اتمی مسدود کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان جملاتی ضدایرانی پرداخت و مدعی شد: برجام نمی‌تواند ما را از درخواست مسائل دیگر بازدارد. مسائلی مانند برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های تحریک کننده این کشور در منطقه.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: در سفر به تهران که برای نیمه دوم نوامبر انجام خواهد شد، نگرانی‌های دولت فرانسه را با مقامات ایران در میان می‌گذارد.

امانوئل مکرون نخستین رئیس جمهور فرانسه خواهد بود که از سال ۱۹۷۶ به ایران سفر می‌کند البته هنوز تاریخ دقیق سفر مکرون به ایران اعلام نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها