یک مسئول سازمان غذا و دارو درباره نوعی تقلب در فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی که حکم اعدام دارد، توضیح داد.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۲۲
تقلبی که حکم اعدام دارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، شهریار اسلامی‌تبار ــ مدیر کل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: قانون برای سلامت مردم اهمیت بسیار زیادی قائل است و مرتکب شونده به هریک از اعمال مغایر با آن را به‌سختی مجازات می‌کند.

وی با اشاره به بازدارندگی از تخلف به‌عنوان هدف غایی تدوین قوانین ادامه داد: قانون درباره فرآورده‌ها و مواد آرایشی و بهداشتی، رعایت ضوابط یا فرمول ثبت‌شده را الزام کرده است تا در فرآورده‌های مذکور برای مثال رنگ، اسانس و سایر مواد اضافی غیرمجاز به‌کار برده نشود.

اسلامی‌تبار تأکید کرد: اگر تخطی از ضوابط موجب بیماری مصرف‌کننده یا آسیبی به وی شود که معالجه آن کمتر از یک ماه باشد؛ مجازات مرتکب‌شونده آن 6 ماه تا دو سال حبس تأدیبی خواهد بود.

وی درباره مدت معالجه‌ای که در پی آسیب و بیماری ناشی از تخلف به‌وجود آمده‌ای که بیش از یک ماه باشد، افزود: این مجازات می‌تواند شامل یک تا سه سال حبس تأدیبی شود.

اسلامی‌تبار به مجازات تولیدکننده مواد بهداشتی یا آرایشی‌ای که موجب نقص زیبایی یا کراهت منظر شود نیز اشاره و تصریح کرد: مجازات با توجه به میزان نقص یا کراهت یک تا سه سال حبس تأدیبی است که اگر این فرآورده‌ها موجب نقص یکی از اعضاء مصرف‌کننده شوند نیز بین سه تا 10 سال مجازات حبس با اعمال شاقه در انتظار فرد خاطی خواهد بود.

مدیر کل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو به تولیدکنندگان محصولات زیرپله‌ای و غیرمجاز به‌ویژه آنهایی که ناآگاهانه و سهوی قدم در این راه گذاشته و معمولاً هم از توصیه‌های مشفقانه سرسری می‌گذرند، هشدار داد: اگر مواد آرایشی و بهداشتی ساخته‌شده به‌دلیل عدم رعایت ضوابط تولید منجر به مرگ مصرف کننده‌ای شود نباید تردید داشته باشند که اشد مجازات و اعدام سرنوشتی است که برای آنان رقم خواهد خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها