در پی شایعه پراکنی وقوع زلزله مهیب در کرمان

مدیر یکی از کانال‌های تلگرامی به خاطر زلزله به دادسرا احضار شد

انتشار فیلمی در فضای مجازی که خودکشی جوان ۲۵ ساله مقابل دادسرای اصفهان را نشان می داد بازخوردهای متفاوتی در جامعه به همراه داشت، اما واقعیت ماجرا چیز دیگری بود.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۱۱
پشت پرده یک شایعه تلگرامی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از اصفهان، 17 مهر ماه یعنی 20 روز پیش بود که خبر خودکشی جوان 25 ساله در دادسرای کهندژ در یکی از خبرگزاری های رسمی کشور منتشرشد، بعد از آن کلیپ ها و اخبار متعددی با این مضمون که خودکشی جوان 25به دلیل بی‌عدالتی دادگاه بوده است و نقل قول هایی نیز از سوی پدر فرد مذکور در تلگرام دست به دست چرخید و تا به امروز همچنان این ماجرا نقل محافل فضاهای مجازی و مجامع عمومی ادامه دارد.

متن های منتشره در تلگرام از این قرار است که «هفته قبل جوانی۲۵ ساله بنام محمد در دادگاه کهندژ خود را از طبقه ۴ به پایین پرت کرد و کشته شد. پدر محمد می گوید: پسرش سوار بر موتور با ماشین یکی از مدیران استان در سید علیخان تصادف کرده و آنتن ماشین آقای مدیر شکسته و با هم درگیر شدند و کار به دستگیری موتورسوار و ... می کشد که دادگاه خیابان کهندژ وی را متهم می کند که بی‌عدالتی دادگاه و فشار روحی به این جوان باعث پرت کردن خود از پنجره طبقه چهارم می شود.»

به دنبال انتشار این اخبار، روابط عمومی آن دستگاه استانی که مدیرش یک طرف دعوا بود دست به کار شد و به ارائه پاسخی از جنس تکذیبیه پرداخت: «به گزارش روابط عمومی اداره کل...درپی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر تصادف مدیرکل ... شهرستان در جهت تنویر افکار عمومی به آگاهی می‌رساند؛ نه تنها مدیرکل بلکه مسوول ادارات ... شهرستان‌های استان و بخش‌های تابعه اداره کل در طول ٢ سال و نیم گذشته هیچ تصادفی که منجر به شکایت و موارد مشابه باشد نداشته است.»

درهمین گیرودار رئیس کل دادگستری استان هم درباره اتهام وارد شده به مدیرکل... طی بیانیه ای اعلام کرد«شایعات درگیری فردی با مدیر کل... و بی عدالتی دادگاه در فضای مجازی را تکذیب می‌کنم. رسیدگی به این پرونده در دادسرا تازه آغاز شده بود که این فرد به خودکشی اقدام کرد در حالی که دارای سوابق متعدد در دادگستری بوده و به لحاظ تخریب عمدی خودرو و توهین به دادسرا احضار شده بود. این فرد وقتی در سالن انتظار با فردی که پرونده مهم دیگری که جنبه جزایی فوق العاده مهم داشته و شاکی خصوصی آن مراجعه کرده بود، مواجه می‌شود تصمیم آنی گرفته و خود را به پایین پرتاب می‌کند. پرونده به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گرفته است و یک نفر از معاونان دادستان مسئول پیگیری حادثه شده است.»

به نظر می رسد؛ آنچه که در نقل و انتقالات فضای مجازی و واقعی مفقود مانده است و شاید بیش از پیش می تواند به ادامه شبهات و به نوعی اتهامات دامن بزند عدم انعکاس پاسخی مستقیم از سوی مدیرکل است. بنابراین برحسب وظیفه صحبت های آقای مدیرکل دریافت شد. وی دراین باره به خبرنگار ما گفت: بنده در آن زمان اصلاً اصفهان نبودم، نه من بلکه ماشین مدیریت در این اداره نیز در روز واقعه هیچ تصادفی نداشته است.

دریا وفایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها