مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان از دستگیری فردی به نام «ق»به دلیل فعالیت در حوزه تورهای گردشگری غیرمجاز و محدوده ممنوعه کویر لوت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۹۰۸۰
بازداشت عامل تورهای غیرمجاز

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، خلیل همایی‌ راد ضمن اعلام این خبر افزود: این فرد خاطی گردشگران را بدون توجه به دستورالعمل های شورای امنیت کشور به مناطق ممنوعه کویر لوت منتقل می کرد.

وی ادامه داد: نامبرده با حکم دادستانی و با همکاری اطلاعاتی سپاه ثارالله استان کرمان؛ توسط ماموران فرماندهی انتظامی در بخش جنوبی کویر و در حوزه شهرستان بم شامگاه دوشنبه دستگیر شد.

همایی راد گفت: متهم در آخرین اقدام خود 17 گردشگر خارجی را توسط پنج دستگاه خودرو بدون توجه به دستورالعمل های امنیتی وارد مناطق قرمز کویر لوت کرده بود.

وی با بیان اینکه گردشگران خارجی از کویر لوت به شهرستان بم منتقل شدند افزود: متهم در کشور آلمان دفتر فروش تورهای ترکینگ (پیاده رویهای ماجراجویانه) را دایر کرده بود.

همایی راد ادامه داد: رصدهای اطلاعاتی حاکی از این است برخی از پیمایش های این فرد خاطی در مناطق ممنوعه‌ کویر انجام می شده است.

وی تصریح کرد: کویر لوت بر اساس مصوبات امنیتی به سه بخش سبز (آزاد)، نارنجی (نیازمند دریافت مجوز) و قرمز (ممنوعه) تقسیم شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان تاکید کرد: ورود بدون مجوز به مناطق نارنجی و قرمز کویر می تواند خطراتی از جمله مفقود شدن؛ گرفتار شدن در توفان‌ های شن را برای گردشگران به وجود آورد.

وی با اشاره به ثبت جهانی کویر لوت و بازدید گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌ های این پدیده طبیعی گفت: مسابقات اولترامارتن نیز در کویر شهداد برگزار شد.

همایی راد افزود: عده ای سودجو با دریافت مبالغی هنگفت از گردشگران؛ مبادرت به ورود غیرقانونی به مناطق ممنوعه کرده و ضمن تخریب محیط زیست به غارت میراث فرهنگی و تاریخی کویر؛ از جمله سرقت شهابسنگ می پردازند در حالی که بر اساس مصوبات کمیسیون امنیت گردشگران و با پشتیبانی موثر دادستانی استان کرمان با هر گونه رفتار مخاطره آمیز و غیرقانونی در کویر به طور جدی برخورد خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها