عضو هیئت علمی سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه استان تهران با هزار و ۸۳۴ نفر مراجعه کننده بیشترین تعداد صدور مجوز سقط جنین را دارد، گفت: استان‌های خراسان رضوی و خوزستان در رتبه‌های بعدی قراردارند.
کد خبر: ۱۰۸۷۴۸۰
تهرانی‌ها بیشترین مراجعه‌کنندگان سقط جنین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر سید امیر حسین مهدوی معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور در ششمین همایش سراسری طب و قضا که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان پزشکی قانونی در مسئله سقط جنین بسیار حساس است، اظهار کرد: سقط به دلیل اینکه به معنای سلب حیات است گواهی سقط تنها گواهی است که فقط در مراکز استان‌ها صادر شده و سپس تمام گواهی‌های سقط به سازمان پزشکی قانونی مرکزی ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی مادران داوطلب سقط جنین درمانی به بخش معاینات زنان ادارات پزشکی قانونی مراکز استان‌ها مراجعه می‌کنند، گفت: در سال ۹۴ تعداد ۹ هزار و ۶۶۸ نفر برای دریافت مجوز سقط جنین به سازمان‌های پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد برای هفت هزار و ۶۴ نفر مجوز سقط صادر شده است.

عضو هیئت علمی سازمان پزشکی قانونی با تاکید بر اینکه ۹۱ درصد مجوزهای صادر شده در سال ۹۴ مربوط به بیماری‌های جنین بوده است، گفت: در سال ۹۵ نیز تعداد ۱۱ هزار و ۸۱۴ نفر برای سقط جنین درمانی به سازمان‌های پزشکی قانونی مراجعه که تعداد هشت هزار و ۵۵۸ نفر آن‌ها مجوز سقط جنین را دریافت کرده‌اند که ۹۲ درصد مجوزها به دلیل بیماری‌های جنین و هشت درصد مجوزها نیز به دلیل بیماری‌های مادری است.

وی با بیان اینکه استان تهران با هزار و ۸۳۴ نفر مراجعه کننده بیشترین تعداد صدور مجوز سقط جنین را در استان‌های مختلف دارد، افزود: استان‌های خراسان رضوی و خوزستان به ترتیب دومین و سومین استان در عرصه صدور مجوز سقط درمانی هستند و استان‌های ایلام، سمنان و خراسان جنوبی نیز کمترین تعداد مراجعه کننده و صدور مجوز سقط جنین را داشته‌اند.

مهدوی افزود: مراجعه اولیه پس از ۱۹ هفته، دارا نبودن شرایط لازم و عدم پیگیری مادر از جمله دلایل صادر نکردن مجوز سقط جنین برای مادران مراجعه کننده به مراکز پزشکی قانونی است.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی گفت: در سال ۹۴ بالاترین سن مراجعه کننده یک خانم ۵۴ ساله و کمترین سن مراجعه کننده یک خانم ۱۵ ساله بوده و در سال ۹۵ نیز بالاترین سن یک خانم ۵۰ ساله و کمترین سن یک خانم ۱۴ ساله بوده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعین برای سقط درمانی و به همان نسبت نیز تعداد مجوزهای صادر شده جهت سقط افزایش یافته است، گفت: بسیاری از مادران نیز با شرکت در کلاس‌های آموزشی شناخت حرج و بیماری‌های جنین و مادر که توسط متخصصان زنان برگزار می‌شود متوجه حرج نبودن شده‌اند و از سقط جنین صرف نظر کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها