یک منبع آگاه گزارش داد، گروه‌های جدایی‌طلب کرد برای دفاع از منطقه شمال زمار و ربیعه دست به تلاش‌های مذبوحانه می‌زنند و با همدستی پ.ک.ک نفت سوریه را به اسم نفت عراق به ترکیه قاچاق می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۸۷۴۴۷
نقش پسران مسعود بارزانی در قاچاق نفت سوریه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، این منبع امنیتی آگاه امروز (جمعه) در گفتگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق اظهار داشت، گروه‌های جدایی‌طلب کرد که تحت امر مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق هستند در نبردها برای دفاع از منطقه واقع در شمال زمار و ربیعه دست به تلاش‌های مذبوحانه می‌زنند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، در ادامه گفت: این گروه‌ها نیروهای "تایبت" نام دارند که منصور بارزانی، پسر مسعود بارزانی هدایت آنها را بر عهده دارد و آنها در نزدیکی میادین نفتی ارمیلان و میادین کراتشوک سوریه مستقر هستند.

این منبع امنیتی افزود: مسرور و منصور، پسران مسعود بارزانی عوامل اصلی این قاچاق هستند، آنها نفت سوریه را از PKK و YPG خریداری می‌کنند چراکه گذرگاهی برای قاچاق نفت به ترکیه از سوی سوریه وجود ندارد.

منبع یاد شده ادامه داد: در حال حاضر نیز تنها گذرگاهی که کامیون‌ها از آن عبور می‌کنند در نزدیکی روستای المحمودیه قرار دارد که در پی ورود پیشمرگ‌ها به این منطقه، ساکنان آن اجازه بازگشت به آنجا را ندارند.

در همین حال، عبد الرحمن اللویزی، از نمایندگان عراقی در صفحه شخصی خود در فیسبوک، علت تلاش‌های مذبوحانه گروه‌های کرد در دفاع از منطقه واقع در شمال زمار و ربیعه را وجود لوله‌ انتقال نفتی دانست که با ساخت آن میادین نفتی ارمیلان و کراتشوک سوریه به میدان نفتی اصفیه عراق متصل شده‌اند.

اللویزی تاکید کرد: نفت از میادین نفتی سوریه از طریق لوله‌ها به میدان نفتی اصفیه منتقل می‌شود و سپس از آنجا با تانکر به نام نفت عراق قاچاق می‌شود.

پیشتر تعدادی از نمایندگان عراقی از جمله برخی نمایندگان کرد بر ادامه قاچاق نفت در اقلیم کردستان تاکید و اعلام کردند که درآمدهای نفتی حاصل از آن نیز توسط حزب دموکراتیک غارت می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها