رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: در بخش دفاعی با ایجاد آمادگی دفاعی و تفهیم آن به دشمن، آماده خفه کردن هر تهدید در نطفه هستیم.
کد خبر: ۱۰۸۷۴۲۱
سردار جلالی: هر تهدیدی را در نطفه خفه می کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران، اظهار داشت: در 8 آبان‌ماه سال 82 بنا به تشخیص نخبگان نظامی و غیرنظامی و احساس خلاء در حوزه رصد تهدیدات در حوزه غیرنظامی برای کمک به توسعه کشور، فرمانده معظم کل قوا دستور تشکیل سازمان پدافند غیرعامل زیر نظر ستادکل نیروهای مسلح را دادند.

وی ادامه داد: از ابتدای تاسیس این سازمان تاکنون تلاش خوبی برای بررسی تهدیدات در حوزه غیرنظامی برای کاهش اثر این تهدیدات بر زیرساخت‌های کشور با کمک سایر دستگا‌ه‌های اجرایی انجام داده است. در بخش دفاع غیرنظامی اقدامات زیرساختی مستحکم و خوبی انجام شده و در این حوزه به مصونیت نسبی رسیده‌ایم.

سردار جلالی با بیان اینکه امروز با طیفی از تهدیدات ترکیبی روبرو هستیم، گفت: ترامپ پس از مطالعات خود خللاف انتظار همه که فکر می‌کردند به دنبال رویکرد سخت و نظامی خواهد رفت، همان راهبرد اوباما را در قبال ایران ادامه داد و تهدیدات در حوزه نرم و نفوذ و جنگ رسانه‌ای و دیپلماتیک را پیگیری کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: احساس دشمن این است که در حوزه اقتصادی می‌تواند به اهداف خود دست‌ پیدا کند و صحنه اصلی جنگ را در حوزه اقتصاد ترسیم کرده است.

وی با اشاره به موضوع برجام خاطرنشان کرد: همه دنیا می‌دانند وقتی ایران برجام را پذیرفت به تمام تعهدات خود عمل کرد، اما دشمن با سوءاستفاده از حوزه هسته‌ای قصد کمرنگ کردن حضور ایران در منطقه را دارد و دفاع آمریکایی‌ها از داعش بسیار جدی است و هدف آنها تحت‌الشعاع قرار دادن پیروزی‌های ایران در منطقه است.

سردار جلالی تصریح کرد: آمریکا تهدید کرده‌ به رفتار سایبری ایران پاسخ سایبری خواهد داد و این نشان دهنده برنامه آنها برای بخش سایبری ماست. از دیگر برنامه‌های آمریکا ایجاد دوقطبی امنیت و اقتصاد در ایران است و آنها می‌خواهند از این طریق افکارعمومی در داخل کشور ما را به بازی بگیرند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: رهبر انقلاب گفتند که پاسخ ما به آمریکا یک مقاومت ملی در برابر تهدیدات است. بزرگ‌ترین دستاورد برجام اثبات عدم اطمینان به دشمن بود.

وی ادامه داد: از کشور ما بایستی یک صدا در قالب مردم و دولت بیرون بیاید. باید با مقاومت در حوزه سیاسی و تداوم خط مقاومت در منطقه و حفظ وحدت و یکپارچگی اجازه نفوذ را به دشمن ندهیم. مقاومت در حوزه اقتصادی و محور قرار دادن اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی و تکیه بر الگوی مصرف داخلی و دیپلماسی اقتصادی می‌تواند برای ما حیات بخش باشد.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: در بخش دفاعی با ایجاد آمادگی دفاعی و تفهیم آن به دشمن آماده خفه کردن هر تهدید در نطفه هستیم. ما امروز در شرایط بهتری از دفاع مقدس هستیم و مولفه‌های قدرت ما بسیار بهتر از دوران دفاع مقدس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها