معاون مسافری شرکت راه‌آهن از برنامه ریزی برای راه‌اندازی قطار مسافری قم – کربلا در ایام اربعین خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۶۹۳۸
قطار قم – کربلا راه اندازی می شود

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، میرحسن موسوی در نشست خبری با بیان این مطلب اظهار کرد: این قطار که روزهای حرکت آن به سمت عراق ۸، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ آبان‌ماه در نظر گرفته شده و در روزهای ۲۰، ۲۱، ۲۲ و ۲۳ آبان‌ از عراق به سمت قم حرکت می‌کند، بخش قابل توجهی از ظرفیت‌اش را به هیات‌های مذهبی اختصاص داده و قیمت بلیت آن برای هر نفر ۱۹۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین برنامه اصلی راه‌آهن در سفرهای اربعین را اینگونه توضیح داد: از ۴ تا ۲۴ آبان‌ماه بیش از ۱۵۰ هزار صندلی در مسیر خرمشهر – شلمچه در نظر گرفته شده که توانایی سیر ۴۷۰ قطار را دارد، در صورت وجود تقاضا این قطار ۲۴ ساعته حرکت می‌کند و برای زائران حسینی رایگان خواهد بود.

به گفته معاون مسافری شرکت راه‌آهن، در کنار این قطار راه آهن ۲۲۱ هزار صندلی برای زائران حسینی در این ایام تدارک دیده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل رشدی ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین ۴۵ قطار فوق‌العاده با ظرفیت ۳۱ هزار نفری برای ایام اربعین به ظرفیت‌ها اضافه خواهد شد.

موسوی با اشاره به برنامه ریزی راه‌آهن برای افزایش نفوذ قطارهای گردشگری اعلام کرد: پس از آنکه از چندی قبل قطار گردشگری تبریز – رازی افتتاح شد، در این مسیر قطارهای گردشگری فعالیت خود را آغاز کردند و ما به دنبال آن هستیم که در آینده نزدیک قطار گردشگری تهران – بادرود نیز فعالیت‌اش را آغاز کند.

وی همچنین از برنامه ریزی برای اتصال ایستگاه راه‌آهن تهران به خط سوم مترو خبر داد و گفت: راه‌آهن در طول ماه‌های گذشته ۳۶ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و نوسازی برخی زیرساخت‌های خود در نظر گرفته و در ماه‌های پیشرو نیز بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها در دسترس است که اتصال راه‌آهن تهران به مترو و بهسازی ایستگاه‌هایی مانند یزد، میبد و بافق بخشی از این برنامه‌ها به حساب می‌آید.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن در پایان خاطر نشان کرد: راه‌آهن تمام تلاش خود را به کار بسته تا امکانات فعلی برای خدمت رسانی به مردم بسیج شوند. از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا اول آبان ماه ۱۴.۵ میلیون نفر با قطار جابه‌جا شده‌اند که رشدی سه درصدی را نشان می‌دهد و در حوزه قطارهای حومه‌ای نیز تاکنون دو میلیون و ۷۶۰ هزار نفر مسافر داشته‌ایم که رشدی ۱۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. امیدواریم که این روند در ماه‌های پایانی سال جاری تداوم پیدا کند و با اضافه شدن ناوگان جدید روند توسعه راه‌آهن تداوم یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها